رئیس حوزه قضایی بخش خاروانا: عشایر از زمان‌های تعیین شده برای کوچ تخطی نکنند

برپایه این گزارش، در این جلسه از عشایر خواسته شده است در محل‌های تحویلی خود نسبت به جمع‌آوری سنگ‌ها و ایجاد طرح آبخیزداری اقدام کنند تا از فرسایش مرتع جلوگیری شود و در این راستا منابع طبیعی نیز طرح‌های تشویقی عشایری را که اقدام به ایجاد طرح‌های آبخیزداری می‌کند، ارائه خواهد داد.

همچنین اخطاریه‌ای به عشایر و اهالی روستاهایی که عشایر در جوار آنها ساکن می‌شوند، ابلاغ و ارسال شده است که در زمان‌های تعیین شده اقدام به کوچ کنند چرا که از کوچ زودهنگام آنها جلوگیری شده و با متخلفان برخورد خواهد شد؛ همچنین اهالی روستا نیز اقدام به تعلیف مراتع واگذاری کنند.

در این جلسه مقرر شد؛ افرادی که دارای احشام نیستند یا احشام خود را فروخته‌اند از ممیزی‌ها خارج شده و نسبت به ابطال ممیزی آنها توسط منابع طبیعی پس از شناسایی اقدام شود.

همچنین مراتعی که ممیزی نشده‌اند سریعاً ممیزی شده و به عشایر مقیم ابلاغ شود، از سوی دیگر مراتعی که قبلاً ممیزی شده‌اند در صورت داشتن اعتراض توسط عشایر از طریق منابع طبیعی و دیوان عدالت اداری اقدامات لازم را انجام دهند.

در این جلسه مقرر شد؛ دادگاه نیز افرادی را که بدون مجوز اقدام به وارد کردن احشام کرده‌اند با دستور قضایی اخراج کرده و افرادی که بیشتر از مجوز اقدام به وارد کردن احشام کرده‌اند را اعمال قانون کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: