اتمام بازسازی مناطق زلزله زده ورزقان نیازمند تامین اعتبار است
تاريخ : 21 / 5 / 1393برچسب:, | 9:53 | نویسنده : سعید علیزاده

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی، با تسلیت مجدد به خانواده هایی که در زلزله ورزقان نزدیکان خود را از دست دادند، گفت: از تمامی هموطنان و مردم آذربایجان برای کمک رسانی به مردم زلزله زده شهرستان ورزقان تشکر می کنم.

دهقانی درباره اقدامات انجام شده در زمینه بازسازی مناطق زلزله زده گفت: دولت دهم و دولت کنونی در دو سال گذشته خدمات متنوعی برای بازسازی مناطق زلزله زده انجام داده اند اما باید پذیرفت به اعتبارات مالی بیشتر برای تکمیل بازسازی های صورت گرفته نیاز است.

وی درباره اولویت های کاری در تکمیل بازسازی مناطق حادثه دیده از وقوع زلزله در ورزقان گفت: باید بازسازی حدود 80 مسجد شهرستان ورزقان تکمیل شود.

دهقانی افزود: اقداماتی در زمینه رفع نواقص موجود در تاسیسات آب رسانی، برق رسانی و جاده های شهرستان ورزقان که از زلزله دچار آسیب شدند انجام شده اما باید این اقدامات تکمیل شود.

وی گفت: شبکه برق و مخابرات روستاها و شهر ورزقان نیاز به اصلاح دارد و همچنین باید به معابر روستایی این شهرستان رسیدگی شود.

دهقانی افزود: خانه های زیادی در زلزله ورزقان با آسیب روبرو شدند که برای بازسازی کامل نیاز به تسهیلات بانکی دارند که در این رابطه از مسئولان می خواهم شرایطی را فراهم کنند که مردم از صندوق مهر امام رضا علیه السلام وام بگیرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در حال حاضر هنگام اخذ پروانه ساخت مسکن، خانوارها پولی به شهرداری نمی دهند که این موضوع باعث کاهش درآمد شهرداری شده این در حالی است که مقرر شده بود ستاد بحران زلزله از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این پول را برای بازسازی خانه ها به شهرداری بدهد بنابراین باید این پول تامین شود./


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: