نوبخت در اولین جشنواره خانواده‌های موفق ارتش
تاريخ : 27 / 5 / 1393برچسب:, | 13:4 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نوبخت در اولین جشنواره خانواده‌های موفق ارتش

سخنگوی دولت از ارائه پیش‌نویس برنامه ششم توسعه تا پایان مردادماه به مقام معظم رهبری خبر داد

خبرگزاری فارس: پیش‌نویس برنامه ششم توسعه تا پایان مردادماه به مقام معظم رهبری تقدیم می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس ‌محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در اولین جشنواره خانواده‌های موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز دوشنبه  در سالن همایش کوثر سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در چنین همایشی از ایجاد برنامه‌ریزی برای اختصاص مبلغی برای شناسایی رشد و شکوفایی و استعداد فرزندان ارتش در بودجه سال 94 خبر داد و گفت: من مسئولیت برنامه‌ریزی توسعه جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارم و ما اکنون برنامه ششم توسعه را در دست تهیه داریم.

وی در تشریح این برنامه گفت: ابتدا این برنامه مبتنی بر سیاست‌های اجرایی کشور طبق بند 2 اصل 110 قانون اساسی باید توسط رهبری ابلاغ شود که پیش‌نویس برنامه ششم توسعه را تا پایان مردادماه به رهبری تقدیم خواهیم کرد و در خصوص این امر را در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم صحبت کردیم.

نوبخت با اشاره به چگونگی شکل‌گیری ساختارهای دفاعی در زندگی انسان،‌ خاطرنشان کرد: از روزهایی که زندگی به صورت فردی وجود داشت شهرها در معرض تهاجم قرار داشتند ضرورت وجود یک نیروی دفاعی احساس می‌شد اما اکنون در مقطعی قرار داریم که تحول در این امر به وجود آمده و بسیاری از امور با کشورگشایی جواب نمی‌دهد.

سخنگوی دولت افزود: برخی‌ کشورها مانند رژیم صهیونیستی همچنان در روش‌های متصل به زور فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های ایجاد شده در زمینه توسعه در کشورمان اظهار داشت: پیش از انقلاب برنامه‌هایی در زمینه توسعه در کشور انجام شد که پس از انقلاب با یک وقفه ده ساله به دلیل درگیری کشور با مسائلی مانند جنگ برنامه توسعه از سال 68 در کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: ‌توسعه روندی نیست که خود به خود در کشور اجرایی شود بلکه باید درباره آن برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

سخنگوی دولت با اشاره به برنامه توسعه بیست ساله کشور، تصریح کرد: سند چشم‌انداز کشور که در سال 84 در دستور کار قرار گرفت قرار بود ایران در بیست سال آینده در موقعیت بالایی در جایگاه اقتصادی،‌ علمی و فناوری قرار بگیرد که ما در برنامه چهارم و پنجم توسعه این را طی کردیم هرچند با گذشت نیمی از زمان نتوانسته‌ایم به پنجاه درصد از اهداف آن برسیم.

نوبخت با بیان اینکه نیازمند رشد اقتصادی در کشور هستیم، تصریح کرد: اکنون رشد اقتصادی از طریق سرمایه‌‌گذاری حاصل نشده و برای این امر نیازمند بهره‌وری هستیم که باید به رشد 8 درصدی برسیم که 5.5 درصد آن مربوط به فعالیت‌های اقتصادی و 2.5 درصد آن محصول ایجاد خلاقیت است.

سخنگوی دولت با اعلام آمادگی دولت برای پذیرش کمک همه متخصصان در این امر تصریح کرد: اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است در زمینه نانو، پژوهش نیازمند تقدیر است و دولت دست نیاز خود را به سوی شما دراز می‌کنیم که در هر یک از رشته‌ها که صاحب‌نظرید به دولت کمک کرده و در این امر زمینه‌هایی را فراهم می‌کنیم چرا که ایران باید به جایگاه بالایی در منطقه برسد

.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: