رکود اقتصادی و دولت یازدهم

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا

عقیل ستارلو اندریان :سیستم اقتصادی جامعه ما امروزه جوی آرام را سپری می کند و این امر بیشتر به رکود اقتصادی شبیه است و دولت یازدهم وظیفه سنگین مهار تورم و جلوگیری از رکود اقتصادی را برعهده دارد ، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری از کاهش تورم از ۴۴ درصددر زمان تحویل دولت به ۳۲ درصد تا مردادماه امسال خبرداده است و این درحالی است که دولت برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی و برون رفت از وضعیت موجود اقتصادی باید تورم را مهار و جلوی رکود اقتصادی را بگیرد .

درشهرستان ورزقان نیز شاهد جوی آرام و بیشتر رکودی در اقتصاد این منطقه هستیم ، با توجه به محرومیت موجود منطقه و در بن بست قرار گرفتن این شهرستان فعالیت های اقتصادی نزدیک به صفر است . برای مثال وام های احداث مسکن روستائی در سال های گذشته بیش از ۵۰۰ فقره در سال بوده که امسال کمتر از ۵۰ باب در مرحله تشکیل پرونده به دلیل ضعف بنیه مالی و عدم تامین به موقع تسهیلات از طرف دولت کاهش یافته است .

به نظر می رسد دولت یازدهم مهار تورم و جلوگیری از رکود اقتصادی را برای سال ۹۳ در دستور کار خود قرار داده است اما باید توجه داشت که صرف تاکید بر مهار تورم و عدم توجه به ایجاد و توسعه زیرساخت های اشتغال و تولید باعث رکود اقتصادی می شود و دولت باید همزمان با کنترل تورم وجلوگیری از رکود اقتصادی مساله ایجاد اشتغال و تولید را در دستور کار خود قرار دهد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: