تعطیلی مجتمع مس سونگون شایعه است

* اختصاص یارانه 12 هزار میلیارد ریالی دولت به عنوان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به سهم یک هزار و 200 میلیارد تومانی تولید از هدفمندی یارانه‌ها، عنوان کرد: سهم استان‌ آذربایجان‌شرقی از این محل برای تولید هنوز مشخص نشده، اما کارهای مقدماتی آن انجام گرفته که امیدواریم به‌زودی منجر به نتیجه شود.

وی بیان کرد:‌ یارانه 12 هزار میلیارد ریالی دولت به عنوان سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص خواهد یافت.

نجاتی با بیان اینکه بیشتر واحدهای صنعتی بزرگ استان قبل از انقلاب اسلامی ایجاد شده‌اند، اضافه کرد: این واحدها نیازمند نوسازی و ارتقای فناوری تولید هستند، به طوری که صنعت استان آذربایجان به تکنولوژی جدید نیاز دارد و با توجه به قدمت آن عمر ماشین‌آلات صنعت استان آذربایجان شرقی به اتمام رسیده و فرسوده است.

فرسودگی تجهیزات و تکنولوژی واحدهای صنعتی  آذربایجان‌‌شرقی

وی با بیان اینکه به دلیل فرسودگی تجهیزات و تکنولوژی، واحدهای صنعتی توان رقابت با واحدهای جدید را ندارند، اظهار کرد: قرارگیری آذربایجان‌شرقی در جایگاه پنجم یا ششم صنعتی کشور برازنده این استان نبوده و در سال‌‌های گذشته حجم سرمایه‌گذاری‌های سنگین و بزرگ به استان‌های مرکزی سوق پیدا کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه واحدهای صنعتی و تولیدات آن در استان آذربایجان‌شرقی اشباع شده، گفت: اگر نتوانیم صادرات انجام دهیم تولیدات این واحدهای صنعتی را چه کسی مصرف خواهد کرد؟

جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی تنها راه شکوفایی

وی، جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی را تنها راه شکوفایی و پویایی بخش صنعت و معدن و استان آذربایجان‌شرقی و توسعه اقتصادی دانست و گفت: امیدواریم با حمایت دولت و نوسازی تجهیزات واحدهای صنعتی استان بار دیگر نقش و جایگاه آذربایجان در صنعت و توسعه اقتصاد کشور بازگردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با انتقاد از نرخ بالای تسهیلات بانکی گفت: تسهیلات با سود 28 درصد  نه تنها مشکل واحدهای صنعتی را حل نمی‌کند بلکه این واحدها در بازپرداخت آن با مشکل مواجه می‌شوند و مدیران این واحدها در حال حاضر رغبتی برای استفاده از این تسهیلات ندارند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930805001648#sthash.5nucDReE.dpuf


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: