عاشقان حسین (ع) با حضور در دسته زینبیه اعظم زنجان حماسه خلق خواهند کرد

وی تصریح کرد: دسته پرشکوه زینبیه اعظم زنجان از خیابان های زینبیه، امیرکبیر و امام عبور می کند و عاشقان و دلدادگان سرور و سالار شهیدان می توانند با پیوستن به این دسته عزاداری، شیفتگی و ارادت خود را به امام شهدا نشان دهند. 

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان گفت: عزاداری های مردم زنجان در ایام ماه محرم زبانزد عام و خاص است و به همین خاطر نیز استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی لقب گرفت. 

احدیان افزود: انبوه عاشقان امام حسین (ع) در روز هشتم و یازدهم محرم ماه به ترتیب با شرکت در دسته عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجان به یاد واقعه خونبار دشت کربلا و مصایب حضرت زینب (س) از عمق جان فریاد یا حسین سر داده و عاشقانه و خالصانه بر سر و سینه می زنند. 

وی یادآور شد: پارسال شش میلیارد و 730 میلیون نذورات نقدی، دو هزار و 324 راس احشام شامل گوسفند زنده ، ذبح شده و پرداخت بها گوسفند، دو قطعه خروس، دو قطعه اردک و یک قطعه کبوتر ، 607 گرم طلا همچنین فرش و قالیچه ، چهار تن شیر ، 30 تن قند و 500 کیلو گرم چای به این زینبیه اهدا شد.

احدیان افزود: هرسال قریب 30 هزار بسته 500 گرمی گوشت گوسفند نذری اهدا شده به این زینبیه در سطح شهر پخش می شود که در سال 91 از گوشت گوسفندان نذری مسجد زینبیه اعظم زنجان در منطقه زلزله زده ورزقان نیز توزیع شد.

عزاداران حسینی در یازدهم محرم با حضور گسترده و پرشور خود در دسته عظیم زینبیه اعظم زنجان ، ارادت قلبی و عشق خالصانه خود را به امام حسین (ع) و شیرزن کربلا به نمایش خواهند گذاشت. 

به گزارش ایرنا ، انبوه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در یازده محرم با شرکت در دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان به یاد واقعه خونبار دشت کربلا و مصایب حضرت زینب (س) از ته دل و عمق جان، فریاد 'یاحسین، یاحسین' سر داده و با دلی نالان و چشمانی پر از اشک ، عاشقانه بر سر و سینه می زنند تا اندکی آرام گیرند. 

'زینبیه اعظم' از شهره جهانی برخوردار است و از اماکن مهم مذهبی شهر زنجان به شمار می آید که همه ساله در ایام محرم پذیرای خیل عاشقان حسین (ع) از سراسر ایران و حتی خارج از کشور می شود و حاضرین به صورت خالصانه و عاشقانه ارادت قلبی خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) اعلام می کنند. 

عاشقان سالار و سرور شهیدان با شرکت گسترده و پرشور در دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان، همدلی، وحدت و یکپارچگی شیعیان و عاشقان خط سرخ امام حسین (ع) را به تصویر کشیده و جلوه ای از دلدادگی خود را به نمایش می گذارند. 

از صبح روز یازدهم محرم ، زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی جلوه معنوی خاصی به خود می گیرد و عاشقان امام حسین (ع) از پیر و جوان و حتی کودکان خردسال خود را آماده برای حضور در اجتماعی بس عظیم و حماسی می کنند تا ندای یا حسین و یا زینب سر دهند و به یاد شهدای دشت کربلا، ناله کرده و اشک ماتم را از گونه های خود جاری سازند. 

در مسیر حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان، عاشقان دلسوخته امام حسین (ع) نذوارت نقدی و غیرنقدی به زینبیه اعظم زنجان اهدا می کنند و همچنین هزاران راس گوسفند، گاو و گوساله به صورت زنده اهدا و یا در مسیر حرکت دسته عزاداری ذبح می شوند. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: