علامه جعفری همواره در زادگاه خویش غریبه است .

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

علامه جعفری همواره در زادگاه خویش غریبه است  

 

عقیل ستارلو اندریان : علامه محمدتقی جعفری یکی از مفاخر استان آذربایجان شرقی و کشور جمهوری اسلامی ایران است که زادگاه اصلی ایشان روستای سقای از توابع بخش خاروانا درشهرستان ورزقان است ، 25 آبان شانزدهمین سالگرد ارتحال آن عالم ربانی بود که هیچ مراسمی از سوی مسئولین در زادگاه آنمرحوم روستای سقای برگزار نشد که برگزاری مراسم سالگرد ارتحال ایشان در منطقه خاروانا و شهرستان ورزقان می توانست اندیشه های علامه محمد تقی جعفری که مانند گوهری در صدف است به نسل های جوان و آینده منطقه و کشور شناسانده شود که چنین مراسمی برگزار نشد به عبارتی علامه محمدتقی جعفری در زادگاه خویش همچنان غریبه است .

 استاد علامه محمدتقی جعفری در مرداد سال 1304 در شهر تبریز دیده به جهان گشود و در 15سالگی زادگاه خویش را به قصد اقامت در تهران ترک کرد و در مدرسه مروی تحصیل متن رسایل و مکاسب را پی گرفت و پس از سه سال به شهر قم مهاجرت و ضمن تحصیل در مدرسه دارالشفای قم ملبس به لباس روحانیت شد و دروس خارج را در آنجا آغاز کرد.وی سپس برای ادامه تحصیلات راهی نجف شد و 23 ساله بود که به درجه اجتهاد نایل آمد.

منبع:ورزقان نیوز 1

علامه جعفری پس از یازده سال اقامت در نجف و شرکت در حوزه های درسی آن دیار به سال 1336 به ایران بازگشت. این مفسر نهج البلاغه، مولوی شناس و عارف برجسته در 25 آبان سال 1377 چشم از جهان فروبست و در جوار مرقد امام هشتم (ع) به خاک سپرده شد. 
 از استاد علامه جفعری بیش از 80 اثر در بخش های مختلف به چاپ رسیده است وی تفاسیر قرآنی، مقالات در باره نهج البلاغه، مثنوی معنوی، تعلیم و تربیت، عرفان، فلسفه، فرهنگ شناسی، هنر و زیبایی شناسی، فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی را از جمله آثار علامه محمد تقی جعفری عنوان کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: