بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گل دسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پا برهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.بسیج لشگر مخلص خداست که دفتر تشکل آنرا همه مجاهدان از اولیتن تا آخرین امضا نموده اند.من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه     می خورم و از خدا میخواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند.چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام.                            (امام خمینی رحمت الله)

عظیم ترین و ارزشمند ترین سرمایه نیروی انسانی است که اساس تحرک و پیشرفت اجتماع را تشکیل می دهند،بدیهی است که حیات یک جامعه و بروز تغییرات و ایجاد فعل و انفعالات در راهیابی به سوی کمال و تعالی، توسط جوانان صورت می گیرد واین واقعیت انکار ناپذیر است،زیرا هر جامعه فاقد پویایی و حرکت و بطور اخص "هدفمندی"، محکوم به جمود، رکود و سکون است.

جوانان می توانند همچون اهرمی نیرومند و نیروی محرکه ای قوی، زمینه حرکت و شتاب به سوی فرهنگ و تمدن ،اختراعات و ابتکارات،را فراهم آورده ، تکامل اجتماعی ، آسایش ، امنیت، رفاه و نیکبختی را در جامعه خویش پی ریزی نمایند. بی دلیل نیست که بخش اعظم برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های حکومت های سلطه گر، به ویژه استعمار گران غربی، در زمینه ی کنترل و خط دادن به جوانان اجتماعات خود و جوامع تحت سلطه انجام می شود و پیداست که هدف، مهار فکر و ذهن جوانان و هدایت آن ها به جهت ها ی مورد نظر می باشد تا قدرت تفکر و تعقل و پویایی این قشر به حدی تضعیف شود که خطری برای زور مداران محسوب نگردد و هرگاه معدودی سالم باقی بمانند ، قابل کنترل و سرکوب باشند.

استعمار گران به این واقعیت اذعان دارند که اسلام ، مکتبی الهی ، کامل و جواب گوی تمام نیاز بشر و دارای جهان بینی وسیع و پویا است و احکام آن، جهان شمول و فراگیر و مطابق با اقتضای زمان می باشد و در میان پیروان مذاهب اسلامی ، شیعیان ظلم ستیز ترین مسلمانان می باشند.از طرفی ایران از نظر جغرافیایی دارای موقعیتی خاص و استراتژیک می باشد و از نظر منابع و ذخایر معدنی از غنی ترین کشور های دنیا است و مهد شیعه به حساب می آید ، و از دیر باز مورد طمع قدرت های شیطانی دنیا به شیوه های مختلف بوده است.

به دنبال پیروزی انقلاب، دست غارتگران استعمارگر از ایران قطع و منافع آنان به خطر افتاد.ملت شجاع و از بند رسته ایران با اتکال به خداوند متعال و با بهره گیری از استعدادهای بالقوه خود و بهره مندی از امکانات کشور به زعامت رهبر کبیر انقلاب، سازندگی کشور را آغاز کرد و ضمن حفاظت و پاسداری از انقلاب، با ایده بیداری ملت ها و آزادی انسان ها از بند استثمار و استعمار به ترویج اسلام ناب پرداخت و ملل دیگر دنیا نیز با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران، پرچم مخالفت و ستیز با حضور ابر قدرت ها و ایادی آنان در ممالک خویش را برافراشتند.استعمارگران، منافع خود را در خطر دیدند و برای حفظ منافع، به ریشه متوجه گردیده از هیچ دشمنی و شرارت علیه آن فروگذار نکردند.

یکی از خطراتی که انقلاب نو پای اسلامی را تهدید می کرد ، حمله نظامی بود.امام(ره)در پنجم آذر 1358 ، فرمان تشکیل بسیج را صادر و چنین فرمودند:

باید همه قوایمان را مجتمع کنیم برای نجات دادن یک کشور، باید اگر مسائلی برای ما پیش بیاید ، هرچه هم سخت باشد ، تحمل کنیم... قوای خودتان را مجهز بکنید و تعلیمات نظامی پیدا کنید و به دوستانتان هم تعلیم دهید... مملکت اسلامی همه اش باید نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد... همه جا باید اینطور بشود که یک مملکتی بعد از چند سالی که بیست میلیون جوان دارد ، بیست میلیون تفنگدار داشته باشد و بیست میلیون ارتش داشته باشد...  

وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی خاروانا این روز مبارک را که یکی از یادگاران خمینی کبیر(ره) است به جامعه بسیج .بخصوص به بسیجیان شهرستان ورزقان و خاروانا تبریک عرض می نماید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: