شهرستان ورزقان 918 نفر معلول دارد

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خبرگزاری فارس: شهرستان ورزقان 918 نفر معلول دارد

آمنه امامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در  ورزقان اظهار کرد: این تعداد با توجه به ثبت رسمی معلولان انجام گرفته است و در صورت غربالگری دقیق و انجام طرح C.B.R احتمال افزایش شمار معلولان وجود دارد.

امامی تعداد معلولان جسمی و حرکتی شهرستان را 565 نفر اعلام کرد که عمده علل آن حوادث رانندگی و تصادفات بوده و تعداد 150 نفر هم در اثر زلزله اخیر ورزقان به این رقم اضافه شده است.

رئیس اداره بهزیستی ورزقان گفت: هم‌اکنون 300 نفر در این اداره مستمری‌بگیر هستند و برای معلولان نخاعی علاوه بر هزینه نگهداری حق پرستاری هم پرداخت می‌شود.

امامی عمده‌ترین مشکلات موجود در شهرستان را عدم وجود کلینیک‌های توانبخشی با توجه به آمار بالای معلولان جسمی حرکتی، شنوایی و غیره، نبود روانپزشک کودکان با توجه به آمار بالای عقب‌ماندگان ذهنی، عدم مناسب سازی محیط شهری به عنوان ماده 2 قانون حمایت از معلولان، عدم توجه سازمان‌ها و نهادهای دولتی شهرستان در زمینه استخدام 3 درصد به عنوان قانون حمایت از معلولان عنوان کرد و علت وجود طلاق در شهرستان را اعتیاد، ازدواج‌های تحمیلی، اختلالات شخصیتی و استفاده نابه‌جا از امکانات ارتباطی منجمله گوشی موبایل و عدم تمایل زوجین به جلسات مشاوره قبل از ازدواج دانست.

وی در ادامه عدم استقبال تشکیل پرونده برخی معلولان و انتقال آنها به مراکز نگهداری را وابستگی شدید عاطفی، مسائل سنتی مذهبی، مقید بودن اصول اخلاقی توسط خانواده‌های این عزیزان اعلام کرد.

براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390، جمعیت شهرستان ورزقان در حدود 45 هزار و 708 نفر (1.2 درصد جمعیت استان) و جمعیت مرکز این شهرستان 5 هزار و 535 نفر برآورد شده است.

جمعیت شهری این شهرستان 6 هزار و 758 نفر و جمعیت روستایی آن 38 هزار و 950 نفر و تعداد خانوار آن 12 هزار و 244 خانوار است.

 



نظرات شما عزیزان:

سید مجید شریفی
ساعت11:42---9 آذر 1393
از آشنایی باوبلاک شماخیلی خوشحال شدم .ضمنا نوای وبلاک فوق العاده زیبایی دارین
پاسخ:سلام دوست عزیز از شما تشکر می کنم


سعید موحدی
ساعت11:13---9 آذر 1393
سلام جناب سرهنگ عزیز
کلی از آشنایی با وبلاگتون خرسند شدم
در تمام مراحل موفق باشید
در تمام مراحل خدمتتون هستم
پاسخ:سلام دوست عزیز از شما تشکر می کنم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: