1266 دامدار ارسبارانی کانکس دامی را دریافت نکرده‌اند

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

خبرگزاری فارس: 1266 دامدار ارسبارانی کانکس دامی را دریافت نکرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم مهری صبح امروز در جلسه کارگروه فرمانداران و مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان و تبریز که با هدف بررسی آخرین وضعیت واحدهای دامی ساخته شده در مناطق زلزله‌زده تشکیل شده بود، اظهار داشت: طبق وعده مسئولان مقرر شده بود 12 هزار واحد پیش‌ساخته بلاعوض بود در مناطق زلزله‌زده احداث شود.

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: طرف قرارداد این موضوع شرکت بنیاد بتن و سپاه عاشورا بود که طرح‌های سپاه با 7 هزار و 429 واحد به اتمام رسیده است و از طرح‌های بنیاد بتن نیز تاکنون 3 هزار و 305 واحد احداث شده است که در مجموع 10 هزار و 734 واحد پیش ساخته تحویل زلزله‌زدگان شده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت این تعداد واحد دامی پیش ساخته مبلغ 360 میلیارد ریال اختصاص یافته بود، افزود: برای ساخت هر واحد دامی پیش ساخته در مناطق زلزله‌زده 30 میلیون ریال هزینه شده است که به صورت بلاعوض به روستائیان زلزله‌زده اعطاء شده است.

مهری با تاکید بر احصاء لیست دامدارانی که (1266نفر) کانکس دامی دریافت نکرده‌اند، افزود: تمهیدات لازم جهت اتمام و واگذاری این تعداد واحدهای دامی پیش ساخته اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ 750 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد 4 درصد نیز برای بازسازی اماکن دامی به تعداد 15 هزار واحد در شهرستان‌های ورزقان، اهر، تبریز، هریس، مرند، هوراند، خاروانا، هادیشهر، خداآفرین و کلیبر تخصیص یافته است افزود: برای ساخت و بازسازی واحدهای دامی دائمی نیز با 50 میلیون ریال تسهیلات، 17 هزار و 561  پرونده تشکیل شده است که از این میزان تاکنون 14 هزار و 648 پرونده در بانک کشاورزی عقد قرارداد شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه از این میزان، 14 هزار و 141 بهره‌بردار در مناطق زلزله‌زده اولین قسط خود را اخذ کرده‌اند، ادامه داد: 13 هزار و 49 نفر از این تعداد با انجام دیوارچینی و ستون‌گذاری واحدهای دامی شان دومین قسط خود را از بانک عامل اخذ کرده و بیش از 12 هزار و 159 نفر نیز جهت انجام سقف‌کاری و نصب درب و پنجره واحدهای دامی، قسط سوم و آخر خود را اخذ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با تحویل 10 هزار و 734 واحد پیش ساخته و اتمام ساخت 12 هزار و 159 واحد دامی دائمی تاکنون در مجموع 22 هزار و 893 واحد دامی به زلزله‌زدگان ارسباران تحویل داده شده است، افزود: مقرر شده با تخصیص 3 میلیون تومان وام بلاعوض اقدامات لازم جهت بازسازی یک هزار و 170 واحد دامی در مناطق زلزله‌زده در اهر، هریس، ورزقان و تبریز انجام پذیرد.

علی وفادار فرماندار شهرستان ورزقان نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح‌های اماکن دامی آسیب دیده باید به صورت فنی و اجرایی براساس نقشه‌های سازمان جهادکشاورزی طراحی و احداث شود، افزود: کانکس‌های اضطراری پاسخگوی امروز نیست و از نظر امنیتی و بهداشتی باید اصول رعایت شود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: