ارزیابی کارنامه نمایندگان ورزقان و خاروانا در ادوار مختلف
تاريخ : 17 / 9 / 1393برچسب:, | 20:46 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

  ارزیابی کارنامه نمایندگان ورزقان و خاروانا در ادوار مختلف

                        

ورزقان نیوز1 : مجلس شورای اسلامی درعموم مسایل درحدود مقرر درقانون اساسی می‌تواندقانون وضع کند. مجلس ایران ازسایرقوا مستقل است و به‌ طورقانونی نباید هیچ اثرگذاری از بیرون برتصمیمات مجلس وجود داشته باشد .

مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد. عهدنامه‌ها ، مقاوله‌نامه‌ها ، قراردادها و موافقت ‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.( اصول 76و 77 قانون اساسی )

نمایندگان برگزیده که پس از تایید صلاحیت از جانب نهادهای مسئول در انتخابات به پیروزی دست پیدا کردند، در اولین گام بایددرصحن مجلس سوگندی را اداکنند که در آن به کتاب قرآن قسم می‌خورند .

متن این سوگندنامه به شرح زیر است:" بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم "من در برابر قرآن مجید، به خدای قادر متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم، ودیعه‌ای را که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوی را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم ، از قانون اساسی دفاع کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنها را مد نظر داشته باشم. " 

نزدیک به 3 سال از عمر چهار ساله دوره نهم مجلس شورای اسلامی گذشته است و اگرچه زودهنگام ، زمزمه هایی ازتکاپوی برخی برای انتخابات اسفندماه 94 مجلس از همینک شنیده می شود . پایگاه خبری تحلیلی ورزقان نیوز1 در نظر دارد عملکرد نمایندگان ادواری و نماینده کنونی شهرستان ورزقان را به صورت یک نظرسنجی به اشتراک بگذارد به این گونه که مخاطبین ارجمند به عملکرد هریک ازنمایندگان شهرستان اعلام نظر نموده و مشکلات و نارسائی های منطقه ،ظرفیت ها و پتانیسلهای موجود و نظرات خود را درباره جایگاه کنونی ورزقان و خاروانا دراستان اعلام نمایند تا گامی درجهت روشنگری سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی برداشته باشیم .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: