بهره برداری از معدن طلای مزرعه شادی ورزقان بعد از یک دهه انتظار

بر اساس این گزارش، معدن طلای مزرعه شادی جزوه ۱۲ معدن این شهرستان ورزقان به شمار می رود. این معدن طلا در سال ۱۳۷۹ توسط مهندسان سازمان زمین شناسی، شناسایی و معرفی شد تا ایجاد اشتغال به عنوان آرزوی دیرینه مردم منطقه و اهالی این روستا به حقیقت بدل شود.

احداث کارخانه استخراج طلا از معدن می تواند دلگرمی برای جوانان روستا برای اشتغال باشد

محمدعلی فیضی یکی از اهالی روستای مزرعه شادی شهرستان ورزقان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امیدواریم با احداث کارخانه برای استخراج طلا از معدن شاهد اشتغالزایی برای اهالی منطقه باشیم، اکثر جوانان اهالی برای یافتن شغل به دیگر شهرستان ها و شهرهای دیگر می روند که احداث این کارخانه می تواند زمینه ای برای دلگرمی جوانان اهالی برای زندگی در روستا باشد.

حمدالله بابانژاد یکی دیگر از اهالی روستای مزرعه شادی ورزقان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال های گذشته به علت نبود محافظت از معدن طلا برخی از مسافران تکه تکه از سنگ های این روستا را با خود می بردند که فعالیت این شرکت برای استخراج طلا مانع از ورود برخی افراد سودجو به این معدن می شود.

احداث کارخانه طلا برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد می کند

نماینده مردم شهرستان ورزقان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار داشت:با احداث فاز نهایی کارخانه طلا در مزرعه شادی برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد شدبا احداث فاز نهایی کارخانه طلا در مزرعه شادی برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

اللهوردی دهقانی افزود: هم اکنون شناسایی دقیق معادن با مرکزیت شهرستان ورزقان در حال مطالعه است.

وی همچنین در ادامه هدف از شناسایی دقیق معادن را جذب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری دانست و گفت: با ذخیره احتمالی منابع شناسایی شده برای بهره برداری از معادن سرمایه گذاری خواهد شد.  

۸ معدن از ۱۲ معدن شهرستان ورزقان فعال است

فرماندار شهرستان ورزقان همچنین در ادامه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تاکنون ۱۲ معدن در این شهرستان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: هشت معدن از ۱۲ معدن شهرستان ورزقان فعال است.

وفادار همچنین در ادامه گفت: معدن طلای مزرعه شادی شهرستان ورزقان با ذخایر بالا با مشارکت سرمایه گذاران کشورهای مختلف در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

۷ گرم طلا از یک تن سنگ برداشت می شود

سرپرست کارگاه معدن مزرعه شادی شهرستان ورزقان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: بعد از اجرای مرحله اکتشافات تقریبی که در تابستان سال گذشته انجام شده بود، دو میلیون  ۱۷۵ هزار تن ذخیره تقریبی معدن برآورده شده و عملیات بهره برداری آن آغاز شده است.

صادقی همچنین در ادامه با اشاره به اعتبار لازم برای احداث کارخانه معدن طلای مزرعه شادی شهرستان ورزقان گفت: برای احداث کامل این کارخانه ۲۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است که قرار است در آینده در نزدیکی محدوده معدن طلا احداث شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با اختصاص اعتبار مورد نیاز شاهد احداث کارخانه استخراج طلا باشیم، چرا که احداث این کارخانه برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

موانع قانونی در برداشت از معدن طلای مزرعه شادی وجود ندارد

رییس دادگستری شهرستان ورزقان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: هیچ گونه موانع عملیات اجرایی و قانونی در معدن طلا مزرعه شادی این شهرستان وجود ندارد.   موانع عملیات اجرایی و قانونی در معدن طلا مزرعه شادی این شهرستان وجود ندارد.

علیرضا فرهنگ پور افزود: با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از طرف یک شرکت چینی و با مشارکت شرکت ایرانی در معدن طلای روستای مزرعه شادی این شهرستان سرمایه گذاری شده است.

وی همچنین در ادامه گفت: حوزه کاری این معدن که با ذخایر خوب ارزیابی شده است، در ۱۱.۵ هکتار از اراضی روستای مزرعه شادی ورزقان خواهد بود.

فرهنگ پور خاطرنشان کرد: با شروع عملیات احداث کارخانه و بهره برداری از این معدن رونق اقتصادی در شهرستان بیشتر و برای تعدادی از اهالی اشتغال زایی خواهد شد.

در سال های گذشته بر اساس اظهارات اهالی منطقه به علت پایین بودن مقدار طلا در معدن هیچ شرکتی برای استخراج سرمایه گذاری نمی کرد، اما با ارزیابی های انجام شده تمام موانع سرمایه گذاری رفع شده و یک شرکت چینی به همراه شرکت ایرانی در استخراج طلای این شهرستان فعالیت می کنند.

بر اساس اظهارات مسولان و متولیان امر و همچنین کارشناسان قرار است بعد از احداث کارخانه ذوب برای استخراج طلای معدن روستای مزرعه شادی شهرستان ورزقان برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد شود، امید است با ایجاد این تعداد شغل برای اهالی این منطقه اشتغالزایی ایجاد شود تا آنها برای یافتن شغل به شهر تبریز و یا به شهرهای دیگر سفر نکنند.

گزارش از زهرا ناصران


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: