وزیر دادگستری: با زبان تکنولوژی برتر و دیپلماسی موفق با دنیا سخن بگوییم

وزیر دادگستری افزود: امام راحل با هوشمندی و با نگاه عمیق و دین باورانه به عمق دین، انقلاب را پای ریزی کرد، اما هنوز یافته های امام راحل را در عمق وجود خود نیافته ایم که ایشان نظامی سیاسی را با شناختی درست و دریافتی صحیح از عمق فقه ایجاد کرد.

پور محمدی با اشاره به نگاه امام خمینی(ره) به نظام سیاسی بیان داشت: امروز زمانی که جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی حرف می زند نظامی هستیم که حرف هایی برای گفتن با ادبیات رایج دنیا دارد.

وی اظهار داشت: جایگاه زن نقطه اتکای ما در نظام اسلامی است و در هیچ نقطه از جهان، زنانی متفکر، اندیشمند و صاحب نظر در عرصه فرهنگی چون ایران نداریم.

وزیر دادگستری گفت: نگاه به رشد و اعتلای فرهنگی در کشور قابل توجه است و امروز غرب و جهان استکبار دنبال جایگزینی دشمن بزرگ فرضی است که تاکنون شرق را مقابل خود داشت اما شرق اکنون ضعیف شده و غرب نگاه انقلابی ایران را مقابل خود می بیند.

وی افزود: اتفاقاتی که در یمن افتاد و انقلاب مردم این کشور رویش های انقلاب اسلامی است و در بحرین نیز روحانی به نام شیخ علی سلمان موجی متمدنانه مبارزه سیاسی را رقم می زند که نمی توان او را خرابکار نامید و شیخ علی سلمان به دنبال مشارکت مردم و حق رای در تعیین سرنوشت مردم است.

وی بیان داشت: این اتفاق به یمن همت بالایی که در جمهوری اسلامی شکل گرفته است بوجود آمده و کانون آن حوزه های علمیه است.

پور محمدی با اشاره به این که اکنون با دنیایی مواجه هستیم که خودزنی نفتی در آن شکل گرفته شده است اظهار داشت: در داستان اخیر نفت، عربستان بالای 150 میلیارد دلار برآورد خسارت کرده است و آن ها به خودزنی روی آورده اند و تردیدی نیست آن چه در فرانسه اتفاق افتاد شکل دیگری از خودزنی است که شاید خود غربی ها آن را تدارک دیده باشند.

وی با اشاره به این که شاهد استیصال غرب در طراحی عملیاتی علیه جبهه انقلاب اسلامی هستیم گفت: باید نگاه مجدد و عمیق به جریان های فکری دنیا داشته باشیم و دغدغه های فرهنگی در کشور را نیز جدی بگیریم.

وی گفت: جریان مقابل ما بسیار قدرتمند و توانا است که سرمایه گذاری های بسیاری کرده است اما توانایی ها و دستاوردهای ما نیز زیاد است و خروجی محصول انقلاب در فضای جهانی نشان از موفقیت رفتار و عملکرد ما دارد، اما باید نگران افت و خیزها و حوادث روز باشیم.

وزیر دادگستری بیان داشت: دولت با توانایی و برنامه ریزی های که دارد کارهای خوبی انجام داده است اما ما به عنوان روحانیت باید نقش خود را به خوبی انجام دهیم تا نگاه بیرونی نسبت به ما امیدوار شود.

وی گفت: روحانیت به عنوان مربی دلسوز و کسی که دغدغه جدی سلامت و آینده نظام را دارد باید قوی تر از گذشته عمل کند و نگذاریم نقش ما تضعیف شده و نباید پشت سر افراطی ها و تفریطی های قرار گیریم.

یازدهمین اجلاس سراسری مدیران و روسای هیات امنای واحدهای آموزشی و تربیتی حوزه های علمیه خواهران، پس از دو روز فعالیت، عصر امروز در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم به کار خود خاتمه داد. ک/3


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: