84 برنامه دهه فجر در شهرستان ورزقان اجرا می شود

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پاگیاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش ایرنا - مسوول ستاد دهه فجر شهرستان ورزقان گفت: همزمان با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 84 برنامه فرهنگی و ورزشی در این شهرستان اجرا می شود.

رحیم بلال زاده روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری جشنواره غذاهای سنتی با شرکت 120 نفر، نمایشگاه زنان و جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب، جشن انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان و دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران از مهمترین آنهاست.

وی گفت: با توجه به اینکه 80 درصد جمعیت شهرستان درروستاها ساکن هستند، برنامه های کمیته روستایی و عشایری در اولویت خواهند بود.

وی افزود: در این ایام 51 طرح بهداشتی، آموزشی، راه روستایی و کشاورزی و رفاهی با 210 میلیارد ریال اعتبار در شهرها و روستاهای شهرستان به بهره برداری می رسد.

بلال زاده گفت: بهره برداری از بزرگترین کارخانه تولید کنسانتره مس در مجتمع مس سونگون ورزقان با حضور معاون اول رییس جمهوری از مهمترین طرح هاست.

شهرستان ورزقان یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی و مرکز آن شهر ورزقان است که از دو بخش مرکزی و خاروانا تشکیل شده است.

این شهرستان 48 هزار و 112 نفر جمعیت دارد که چهار هزار و ۸۸ نفر آن یعنی ۵/۸ درصد در مرکز شهرستان ساکن هستند.

این شهرستان از سمت شرق به شهرستان اهر، از سمت غرب به شهرستان های مرند و شبستر، از سمت شمال به شهرستان های کلیبر و جلفا و از سمت جنوب به شهرستان تبریز محدود شده است.

این شهرستان سابقاً یکی از بخش های شهرستان اهر بوده است. نام دیگر شهرستان ورزقان ارسباران است و این نام به دلیل واقع شدن بسیاری از جنگل های ناحیهٔ سرسبز ارسباران در این شهرستان است.

شهرستان ورزقان 160 روستای دارای سکنه دارد.

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: