الحاق ورزقان به منطقه آزاد ارس/راه اندازی صنایع پایین دستی مس و سایر معادن شهرستان

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نماینده مردم ورزقان و خاروانا درمجلس شورای اسلامی گفت؛شهرستان ورزقان با پتانسیل عظیم معدنی دربین شهرستان های جلفا و خدآفرین قراردارد که جزء منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس هستند و ورزقان نیز می تواند به منطقه آزاد الحاق شود.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل ازگزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، نماینده مردم ورزقان وخاروانا درمجلس شورای اسلامی درگفت وگوبا آوای ورزقان در خصوص سفر معاون اول رئیس جمهور به شهرستان ورزقان اظهارداشت:شهرستان ورزقان شهرستانی معدنی است،معادنی چون مس سونگون ،مس هفت چشمه،مس آستمال،معدن طلای اندریان،معدن طلای مزرعه شادی،معادن غیرفلزی و….شهرستان ورزقان با این پتانسیل معدنی دربین شهرستان های جلفا و خدآفرین قراردارد که جزء منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس هستند و ورزقان نیز می تواند به منطقه آزاد الحاق شود.واین الحاق به منطقه آزاد جذب بیشترسرمایه گذار و صنعتی شدن شهرستان در پی دارد که به پیشرفت استان کمک می کند.

الهوردی دهقانی تصریح کرد:از معاون اول رئیس جمهورالحاق شهرستان ورزقان به منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس و راه اندازی صنایع پایین دستی مس و سایر معادن موجود در این شهرستان را خواهیم خواست. تا مس به صورت مس کاتود از شهرستان خارج نشود بلکه با تبدیل به صنایع دیگرعلاوه بر رفع مشکل اشتغال شهرستان موجبات تقویت اقتصاد مقاومتی ، پیشرفت منطقه و استان را فراهم آورد.

وی افزود؛ درسند تدبیر و توسعه شهرستان و استان الحاق شهرستان ورزقان به منطقه آزاد تصویب شده است و بنده این طرح را در قالب لایحه ای به کمسیون صنایع و کمسیون اقتصادی مجلس ارائه نموده ام



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: