یادگارگرامی امام: اسلام ناب با خشونت سازگار نیست
تاريخ : 19 / 11 / 1393برچسب:, | 10:56 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، یادگار گرامی امام خمینی در مراسم گرامیداشت این ایام در دانشگاه امام خمینی(ره) شهر کراچی شرکت کرد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی دراین مراسم با اشاره به اهداف انقلاب اسلامى اظهارداشت: پیام انقلاب امام را نمی توان فقط به آرمان‌های ملت ایران منحصر کرد؛ چرا که عمق انقلاب اسلامی را به طور کامل نمی تواند نشان دهد.

وی با بیان این که یکی از اهداف نهضت امام خمینی بیدار کردن روح و جان ملت‌های مسلمان بوده است، افزود: یکی از سئوال های مهمی که در سال‌های قبل از انقلاب برای مسلمانان مطرح بود و جوامع اسلامی به آن می اندیشیدند این بود که چرا کشورهای اسلامی از نظر فرهنگی و اقتصادی از بسیاری از جوامع دیگرعقب افتاده تر هستند وچرا مشکلات فرهنگی و اقتصادی فراوان در کشورهای اسلامی نه تنها حل نمی شود بلکه روز به روز افزایش پیدا می کند؟

وی با اشاره به نظراندیشمندان شبه قاره چون اقبال لاهوری و نحوه اعتراض ایشان نسبت به مشکلات جاری در جوامع اسلامی افزود: دغدغه پس رفت فرهنگی و اقتصادی در میان همه اندیشمندان آن دوره به وضوح قابل بررسی و پیگیری تاریخی است.

یادگارامام همچنین ضمن تسلیت شهادت جمعى از شیعیان پاکستان در شهرکراچى در روزهاى اخیرادامه داد: یکی از اهداف امام حرکت در جهت بیدار کردن روح و جان ملت‌های اسلامی از جمله ملت ایران است و ازاین منظراست که امام به دغدغه های مشترک همه جوامع اسلامی از جمله مسأله اسراییل اشاره می فرمودند و همیشه بر بیداری ملت ها توجه می دادند.

سید حسن خمینی در ادامه سخنان خود با تشکراز تلاش ها و خدمات حجت الاسلام والمسلمین سید سراج الدین موسوی در تأسیس دانشگاه امام خمینی(ره) در کراچی گفت: دانشگاه از این منظر که دانش و بینش انسان‌ها را افزایش می دهد، قطعا به مرور زمان موجب استقلال فرهنگی و اقتصادی کشورهای اسلامی خواهد شد.

وی به وظیفه علاقه مندان به مکتب امام در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه پیروان امام در کشورهای اسلامی در روزگار کنونی تلاش و جهاد برای اثبات فرقه ها میان اسلام ناب محمدی(ٌٌٌٌص) و اسلام متحجران و خشونت طلبان است. امروز اگر بتوانیم به ملت ها بفهمانیم که انقلاب امام در جهت احیای ارزش های انسانی و اسلامی بوده است واسلام ناب به هیچ وجه با این خشونت ها همراه نبوده و نیست، بزرگترین خدمت را به مکتب و مذهب انجام داده ایم.

در این جلسه همچنین از دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) کراچی تقدیر و نماز مغرب و عشاء به امامت یادگارامام اقامه شد.

دیدار با مسئولان سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران، مسئولان و مدرسین مدارس علوم دینی شیعیان و بازدید از نمایشگاه دانشگاه کراچی از دیگر برنامه های یادگارامام در سفربه پاکستان بود.

در این سفر حجج اسلام سید علی خمینی و مرتضی اشراقى، یادگار امام را همراهی می کردند.

دانشگاه امام خمینی(س) کراچى در دو بخش خواهران و برادران به همت حجت الاسلام والمسلمین سید سراج الدین موسوى و زیر نظر یادگارگرامی امام اداره مى شود که اکنون دانش آموختگان آن در شهرهاى پاکستان و برخى کشورهاى دیگر به تبلیغ مکتب تشیع مشغولند.

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: