بنیاد شهید برای جلوگیری از خطرات احتمالی از خانواده شهید فیضی درخواست کرده به محلی امن نقل مکان نمای

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

این تارنما در مطلبی یک پاراگرافی با یک گزارش تصویری همراه نوشته است پس ازگذشت دو سال وهشت ماه از وقوع زلزله در منطقه ارسباران حاج فیض الله فیضی و ننه قیز نعمتی (پدرومادر شهید عوض فیضی) ساکن روستای زلزله زده ' آق کند ' از توابع شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی هنوز در یک کانکس ویژه نگهداری احشام زندگی می کنند.

به گزارش ایرنا، در جریان زلزله 21 مرداد ماه سال 1391 شهرستان های اهر، هریس و ورزقان در شمال شرقی تبریز مرکز استان جمعی از هموطنان جان باخته و جمعی زیادی نیز مجروح شدند.

ابوالفتح ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: مسوولان بنیاد مسکن در سال های 89 و 90 به دلیل قرار گرفتن این روستا در مسیر سیل، با ایجاد منطقه ای امن از روستاییان خواستند محل اقامت خود را به محل جدید انتقال دهند.

وی تاکید کرد: به خانواده حاج فیض الله فیضی و ننه قیز نعمتی (پدرومادر شهید عوض فیضی) نیز اعلام شد به دلیل انتقال این روستا به محل جدید دستگاه های خدمت رسان نظیر آب، برق، گاز و مخابرات هیچ گونه خدماتی در این روستا ارایه نمی دهند.

وی افزود: ازاین خانواده درخواست کردیم برای بهره مندی از خدمات زیربنایی به محل جدید که از امنیت بسیار خوبی برخوردار است، به این محل نقل مکان نمایند.

ابراهیمی اعلام کرد: خانواده این شهید تاکید دارند درمحل سابق روستا به آنان خدمت رسانی شود که این کار از عهده تمام دستگاه های مسوول خارج است.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر افزود: جلسات متعددی در حضور فرماندار سابق و بخشدار، رییس بنیاد مسکن در جهت ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت زندگی این خانواده با جابجایی قطعات متعدد زمین در محل انجام دادیم تا نظر آنان را جلب نماییم، ولی آنان تاکید دارند چهار قطعه چسبیده بهم در اختیارشان قرار دهیم.

وی گفت: در نهایت چهار قطعه چسبیده بهم در مرتع پیش بینی شده بود که به دلیل شکایت شخصی، پرونده در دادگاه در جریان است.

ابراهیمی تاکید کرد: این بنیاد و بنیاد مسکن آمادگی کامل خود را برای هرگونه همکاری و اعطای زمین به هر شکل در محل جدید اعلام می دارند.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در این مدت 570 میلیون ریال وام خرید مسکن، ضروری مسکن، خسارت و بلاعوض به خانواده شهید فیضی پرداخت کرده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر گفت: دو واحد کانکس دامی و مسکونی نیز به پدر و مادر این شهید عزیز تحویل داده شده است.

شهرستان اَهَر یکی از شهرستان های 21 گانه استان آذربایجان شرقی و مرکز آن شهر اهر است.

جمعیت این شهرستان بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال90 هجری شمسی 128 هزار نفر نفر است که 92 هزار نفر آن در شهر اهر و 36 هزار نفر دیگر در روستاها ساکن هستند.

این شهرستان در 116 کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان واقع است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: