علم الهدی: خطبه های نماز جمعه نباید به فرصتی برای دولت ستیزی تبدیل شود

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ائمه جمعه نباید دولت را جریان مقابل خود بدانند افزود: باید بدانیم که دولت از خودمان است و باید در کنار انتقاد سازنده ، خدمات آنها برای مردم بازگو شود.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: نقطه نظرات و انتقادها در خصوص امر به معروف و نهی از منکر نباید با ادبیات خشن و دولت ستیزانه ارایه شود بلکه این مسایل باید با ادبیات نصیحت و پند آموز بیان گردد.

وی به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: هر جریان و قشری که همدلی و هم بانی را بر هم بزند خلاف دستورات معظم له عمل کرده و مجرم بوده و اقدامی حرام و ترک واجب انجام داده است.

آیت الله علم الهدی تلاش برای احیای ارزشهای دینی و اسلامی، پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و ضد ارزشها و دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را مهمترین اصول هم دلی و هم زبانی دانست.

وی افزود: اگر این مسائل مهم که خواسته دولت و مردم است بعنوان یک خواسته واحد تبدیل شود، شاهد کاهش معضلات در جامعه خواهیم بود.

امام جمعه مشهد لغو تحریم ها و توسعه فناوری صلح آمیز هسته ای را خواسته مشترک دولت و مردم دانست و گفت: خطبه های نماز جمعه باید به تبلور تبیین هم دلی و همزبانی در جامعه تبدیل شوند و ائمه جمعه از این فرصت نهایت بهره لازم ببرند.

وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سالجاری اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم با برگزاری رقابتهای انتخاباتی سالم هم دلی و هم زبانی در جامعه گسترش یابد.

آیت الله علم الهدی گفت: باید نسبت به این مساله هوشیار بود که دشمنان تلاش می کنند همانند فتنه 88 از فرصت انتخابات برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده کنند که خوشبختانه هم دلی و هم زبانی دولت و مردم ترفندهای دشمنان را نقش برآب می کند.

گردهمایی ائمه جمعه استان خراسان رضوی با عنوان راهکارهای تحقق هم دلی و هم زبانی در جامعه و نقش ائمه جمعه در این زمینه به مدت یک روز در مشهد برگزار شد.

هم اکنون در 50 نقطه استان خراسان رضوی نماز جمعه اقامه می شود.

رهبر معظم انقلاب امسال را سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی نامگذاری کرده و تاکید کردند برای تحقق شعار امسال باید هر دو کفه این شعار یعنی ملت عزیز و دولت خدمتگزار به یکدیگر اعتماد داشته و صمیمانه با هم همکاری کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: