۲۱۳ کلاس درس در ۴۰ روستا شهرستان ورزقان احداث شد

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز،علی وفادار در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به مقام شامخ شهید مطهری و تقارن روز معلم با روز شهادت ایشان، اظهار داشت: استاد مطهری در روشنگری اقشار با سواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌ های اساسی برداشته بود و آثار عمیق ایشان در احیای فکر دینی اصیل و بی پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه ما بسیار مؤثر بوده است.مدرسه شهید باکری زنجان

وی  افزود: نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند. چرا که معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا برای مردم است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ورزقان با اشاره به اهمیت این شورا افزود: شوراهای آموزش و پرورش تجلی مشارکت مردم و مسئولین در امر مقدس تعلیم و تربیت است. تشکیل شوراها در راستای تحقق خرد جمعی، مشارکت ونظارت مردم در امر تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و بهره گیری از کلیه ی منابع و امکانات در جهت تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و همچنین تسهیل در فعالیتهای اجرایی در استانها و شهرستانها در چارچوب تعالیم اسلامی است.

وی گفت: تمرکز زدایی و مشارکت محلی برای ارتقاء فعالیتهای آموزش و پرورش ازموضوعات قابل توجه است که نقش مهمی در پیشرفت سریع امور دارد. پس وظیفه همه ادارات ونهادها کمک به رشد و توسعه آموزش وپرورش می باشد و شوراها اگربه وظایف قانونی خود همانطور که درقانون آمده عمل کنند می توانند در توسعه و تجهیز فضاهای آموزش و پرورش وتحقق مشارکت های مردمی و دولتی نقش بسیارمهمی داشته باشند.

فرماندار شهرستان ورزقان با دعوت از خیرین مدرسه ساز برای کمک به ساخت مدارس شبانه روزی و هنرستان فنی حرفه ای که از نیازهای اصلی آموزش و پرورش ورزقان و خاروانا در امر تعلیم و تربیت است، گفت: بعد از زلزله 21 مرداد سال 91 خیرین با حضور گرم خود و با هزینه 150 میلیارد ریال در 40 روستای و شهر ورزقان 213 کلاس درسی احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار دادند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورزقان با تاکید بر وجود معادن عظیم مس و طلا و ظرفیت گردشگری در این منطقه گفت: باید آموزش و پرورش و مراکز علمی شهرستان به آموزش رشته‌های تحصیلی مرتبط با این صنایع برای توسعه و رونق اقتصادی روی بیاورند، چرا که این رشته‌ها می‌توانند به اشتغال جوانان کمک کنند.

فرماندار ورزقان، ضمن تقدیر از مدیریت و دست اندرکاران آموزش و پرورش ورزقان افزود: فضای بسیار خوبی بر آموزش و پرورش ورزقان حاکم است و روحیه نشاط و شادابی و دغدغه کار در آموزش و پرورش ورزقان به چشم می خورد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: