همایش گرامیداشت روز شوراها در بخش خاروانا برگزار شد
تاريخ : 12 / 2 / 1394برچسب:, | 10:44 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی خاروانا نیوز: روز چهارشنبه به مناسبت روز ملی شوراها، همایش گرامیداشت این روز به پاس قدردانی از شوراهای اسلامی روستاهای خاروانا، شورای شهر خاروانا، شورای بخش و شهرستان و ... با حضور فرماندار شهرستان، بخشدار خاروانا و سایر مدیران شهرستانی و بخش خاروانا برگزار گردید. این مراسم که با هماهنگی و تلاش های مجموعه بخشداری خاروانا و با همکاری شهرداری و دانشگاه پیام نور اجرا گردید، یکی از بهترین و کاراترین همایش های اجرا شده در مرکز بخش خاروانا طی سالهای اخیر به شمار می رود. 

در این مراسم ابتدا عبدالهی بخشدار خاروانا ضمن خیرمقدم گویی فرا رسیدن روز ملی شوراها را به تمامی شوراهای بخش تبریک عرض نمودند. ایشان در ادامه مطالبی را در خصوص امر مشورت و اهمیت و جایگاه شوراها بیان داشتند. بخشدار خاروانا ضمن اشاره به برخی مسائل مهم بخش، از توجه فرماندار شهرستان به امر مرزی شذن و الحاق به منطقه آزاد بخش خاروانا تشکر نموده و خواستار توجه جدی و شروع عملیات بهسازی و آسفالت جاده خاروانا- ورزقان شدند.

دیگر سخنران این مراسم ولیان رئیس شورای اسلامی شهر بود. رئیس شورای شهر خاروانا روز ملی شوراها را تبریک گفته و از فرصت پیش آمده جهت طرح مسائل و مشکلات شهر و منطقه استفاده نمودند. آقای ولیان ضمن اشاره به نامناسب بودن وضعیت جاده های ارتباطی شهر با مرکز شهرستان و شهر تبریز، خواستار توجه جدی به ساماندهی آنها شده و از شروع نشدن مجدد عملیات بهسازی و اسفالت جاده خاروانا- ورزقان انتقاد کرد (این مورد بارها از سوی شورا پیگیری شده و تمامی مسئولین ذیربط قول شروع شدن آن از شنبه هفته آتی را داده اند!). ایشان نبود جاده های مناسب را دلیل اصلی نیامدن سرمایه گذاران به مرکز بخش دانسته و به تلاش های متعدد شورای شهر در جذب سرمایه گذار و عدم موفقیت نهایی به دلیل نبود زیرساختهای ارتباطی اشاره نمودند.

ولیان در ادامه سخنرانی خود مشکلات دیگر شهر و منطقه که بارها از سوی شورا پیگیری شده را برشمردند. مسائلی از قبیل دائمی نشدن اداره ثبت احوال در مرکز بخش علیرغم همکاری همه جانبه شورا، عدم توجه به مطالبه مردم در خصوص دستگاه گیرنده شبکه های دیجتالی تلویزیونی، عدم استقرار شعبه بانک ملی، نیمه کاره رها شدن سد حاجیلار و ...مهمترین مشکلات مورد اشاره رئیس شورای شهر خاروانا بودند.

در ادامه مراسم نماینده شورای شهرستان در استان و رئیس شورای بخش خاروانا ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی شوراها گزارشی از عملکرد خود را ارائه نموده و مسائل موجود بخش را یادآور شدند

محرم زاده رئیس بنیاد مسکن شهرستان نیز پس از تبریک روز شوراها، آمادگی بنیاد مسکن شهرستان در بازسازی و نوسازی کامل واحدهای مسکونی بخش خاروانا شامل روستاهای بخش و خود شهر را اعلام نمودند. ایشان گزارش مختصری نیز در خصوص وضعیت روستاهای بخش و عملکرد این نهاد در آنها را ارائه دادند.

در قسمت دیگر مراسم، رحمان رضازاده شاعر توانمند بخش خاروانا و روستای لیلاب، اشعاری نقادانه را در قالب طنز در مورد شوراها و تلویزیون قرائت کردند که با استقبال بی نظیر شرکت کنندگان روبرو شد.

وفادار فرماندار شهرستان سخنران ویژه برنامه بودند. فرماندار ورزقان ضمن تبریک روز ملی شوراها مطالبی را در خصوص اهمیت و جایگاه شوراها در نظام جمهوری اسلامی بیان داشتند. ایشان در ادامه ضمن اشاره به موفقیت های دولت تدبیرو امید، به موارد مطرح شده از سوی رئیس شورای شهر خاروانا و بخش و نماینده شورا در استان پاسخ دادند. مهمترین موارد اشاره شده از سوی فرماندار شهرستان، شروع مجدد عملیات بهسازی راه خاروانا به ورزقان در روزهای آتی، دائمی نمودن ثبت احوال در مرکز بخش، گازدار نمودن همه روستاهای بالای 20 خانوار بخش، تلاش برای استقرار شعبه بانک ملی، پیگیری جدی الحاق شهرستان به منطقه ازاد ارس از ناحیه بخش خاروانا، شروع مجدد عملیات سد حاجیلار در روزهای آتی و ... بود.

این مراسم با تجلیل از شوراهای شهر و روستاها و شهردار خاروانا، مسئول دانشگاه پیام نور خاروانا و برخی تلاشگران دیگر و پذیرایی و صرف ناهار خاتمه یافت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: