تأسیس مجلس شورای اسلامی روز قانون

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا :

مجلس شورای اسلامی در نگاه مردم ایران ، محلی است برای تدوین نظام ارزشی مورد قبول جمهوری اسلامی ایران و تهیه و تصویب قوانین اسلامی برای كلیه ی نیازهای جامعه در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تبلیغی، نظامی، اخلاقی ، قضایی وهر چیز كه به زندگی فردی و عمومی مربوط می شود و به قانون نیاز دارد. نظام قانونی ِ غنی ،  قوی و پرمایه ای كه بتواند پاسخگوی همه نیازها باشد و همه ی روزنه های بی قانونی را كه ممكن است مستمسك این و آن برای سوء استقاده قرار گیرد ، ببندد و این كه مجلس، با مسائل روز به صورت فعال برخورد كند  و با آگاهی كامل ، اشراف بر وضعیت جامعه ، آینده نگری و دلسوزی ، به تهیه و تصویب قوانین لازم برای حل مشكلات مردم بپردازد.

درسال 1359 شمسی ، اولین دوره ی مجلس درمیان شور و شوق عمومی مردم افتتاح شد. افتتاح مجلس ،  یكی از مهمترین دلایل احترام به قانون و اهمیت دادن به رأی و نظرمردم در نظام جمهوری اسلامی است و وجود مجالس قانونگذاری در هر كشوری ، حكایت از وجود آزادی در نظام حكومتی آن می كند ، به همین منظور،هفتم خرداد ماه به عنوان روز " قانون " نامگذاری شده است.

پیام امام (ره) به مناسبت اولین دوره مجلس شورای اسلامی

با انتخاب نمایندگان ، اولین دوره ی مجلس شورای اسلامی در سالروز ولادت امیرالمؤمنین علی (ع) در سیزدهم رجب 1400 ه. ق برابر با هفتم خرداد 1359 و در میان شورو شوق وصف ناپذیر ملت، رسماً افتتاح شد.

امام (ره) در پیام خود به اولین دوره مجلس فرمودند:

« مجلس مقدس جمهوری اسلامی ، كه اولین مجلس جمهوری اسلامی و اولین مجلس است كه با انتخابات آزاد انجام گرفت ، گشایش می یابد و من امیدوارم كه این مجلس به بركت این روز مبارك " روز ولادت علی علیه السلام" مجلس عدالت و پیرو اسلام و به نفع مسلمین و كشور اسلامی باشد... بنابراین ، اساس مجلس با چنین بینش و خواسته هایی تشكیل شد كه ملت مسلمان ایران به پای آن خون دادند... شما دوستان محترم، نماینده ی ملتی هستید كه جز به اسلام بزرگ وعدالت الهی اسلامی فكر نمی كند و انتخاب شما برای پیاده نمودن عدالت اسلامی است كه در طول سلطنت  ظالمانه  و غاصبانه ی  رژیم  شاهنشاهی از آن محروم بودند. »

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا ضمن گرامیداشت این روز به خدمت تمام نمایندگان به خصوص به نماینده محترم ورزقان وخاروانا تبریک عرض نموده وبرایشان از درگاه خداوند جل وجلاله سلامتی و توفیق خدمت به ملت عزیز ایران اسلامی مسئلت می نماید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: