شروع مجدد بهسازی و آسفالت ریزی جاده خاروانا- ورزقان در گیر و دار وعده و وعیدهای مسئولین محترم!

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی خاروانا نیوز: چند روز دیگر سالگرد سفر دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید به منطقه خاروانا و قره داغ است. به این مناسبت مطالبی در خصوص جاده و یا همان بزرگراه ورزقان - خاروانا! خدمت مخاطبین بزرگوار ارائه می گردد!

همانطور که اطلاع دارید پارسال چند هفته پس از مسافرت وزیر راه و شهرسازی به خاروانا و استقبال کم نظیر اهالی و شورای شهر و سایر مسئولین از ایشان، خبر اختصاص 12 میلیارد تومان اعتبار جهت بهسازی و آسفالت روکش جاده مذکور از سوی مسئولین شهرستان اعلام شد. پس از اعلام اختصاص اعتبار، پروسه انجام مناقصه و امور اداری لازم شروع شد و تدوین قرارداد با دو پیمانکار منتخب تا اواخر تابستان 93 به طول انجامید.

در اواسط شهریور 93 شورای اسلامی شهر خاروانا با مراجعه به مسئولین ذیربط درخواست نمود با توجه به اتمام فصل کاری منطقه از تخریب قطعه خاروانا- لیلاب خودداری و انجام اینکار را به بهار 94 موکول نمایند و در صورت امکان آسفالت روکش را شروع نمایند. اما متاسفانه مسئولین محترم در پاسخ به اعضای شورا از احتمال برگشت اعتبار، امکان انجام کار عملیاتی حتی در اواخر پاییز و فصل زمستان با توجه به مساعد بودن شرایط جوی و ... سخن گفتند. لذا در اوایل پاییز کار تخریب و تعریض و بهسازی جاده را شروع کردند. چند روز پس از شروع عملیات بهسازی، بارش های پاییزی شروع شده و با توجه به زیاد بودن سفر هموطنان به منطقه در این ایام، بسیاری از مسافران گرفتار گل و لای حاصل از تخریب جاده شدند و با توجه به کوتاهی مسئولین در کمک به گرفتار شدگان شهردار و شورای شهر لودر شهرداری را جهت نجات مسافرین به محل ارسال نمودند که بر اساس اظهارات رئیس شورای شهر نزدیک بوده این دستگاه سنگین شهرداری روانه دره شود!

از سوی دیگر با گذشت چند روز تمامی دستگاه های بکار گرفته شده نیز از سوی مسئولین ذیربط و شرکت پیمانکار روانه مرکز شده و جاده مالرو!ی خاروانا- ورزقان همچنان به حال خود رها گردید. و البته پاسخ مسئول محترم که از کار در فصل پاییز و زمستان حرف زده بود نیز درست از اب درنیامد!

با تمام مشکلاتی که قسمت بهسازی شده جاده در فصل زمستان برای شهروندان و مسافران منطقه ایجاد کرد، اهالی به امید شروع مجدد این عملیات در اوایل فصل بهار 94، مشکلات پیش آمده را به جان خریدند ولی متاسفانه علیرغم پیگیری های متعدد شورای شهر، خبری از شروع مجدد عملیات بهسازی و اسفالت جاده نیست. تمام مسئولین ذیربط از شروع عملیات مذکور از شنبه هفته آینده خبر می دهند، ولی این وعده ها تمامی ندارد. آخرین وعده و وعیدها نیز در مراسم روز شوراها و همایش گرامیداشت مقام معلم و استاد (برگزار شده از سوی دانشگاه ازاد) از سوی مسئولین شهرستان داده شد!

خیلی از استان ها و شهرستانهای کشور آرزوی داشتن چنین مناطق مستعدی را دارند، مناطقی که استعداد کشاورزی و معدن بالایی دارند، ولی دلسوز چندانی ندارند!

وضعیت جاده ای که برخی ها بزرگراه خوانده اند (چون در ... توزیع شده ای خبر از احداث آن داده اند!) آنچنان افتضاح است که از نظر اصول راهسازی حتی در رده جاده روستایی نیز جای نمی گیرد و بهترین واژه برای توصیف جاده ورزقان- خاروانا اصطلاح "راه مال رو" برای آن است و به قول آتا بابالاریمیز: اوتانماسان ... نه وار!!!

به هر حال امیدوارم خادمین اهالی نجیب و غیور بخش خاروانا و دیزمار، برای یکبار هم که شده، از دادن وعده های توخالی پرهیز نموده و تقدیر و تشکر از مسئولینی که از همه نظر در انجام وظایف خود کوتاهی نموده اند، دست بردارند و فکری برای بهسازی و اسفالت این جاده فرعی نمایند. همانطور که بزرگان گفته اند سنگ بزرگ نشانه نزدن است، برای همین عاجزانه خواهشمندیم به دور از شعارهای تبلیغاتی جاده موجود را بهسازی و آسفالت نمایند. قطعا اهالی منطقه از این عمل شما نیز بیش از اندازه تقدیر و تشکر خواهند نمود و نیازی به حرف های بزرگ برخی ندارند!!!

برای مشاهده وضعیت راه موجود چند تصویر از این جاده؛ ببخشید بزرگراه!؛ در قسمت ذیل قرار داده شده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: