جزئیات کامل برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
تاريخ : 11 / 3 / 1394برچسب:, | 12:58 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد علی انصاری" در نشست خبری ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) جزئیات کامل برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در روز 14 خردادماه را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد علی انصاری" در نشست خبری ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: در تاریخ معاصر ظهور و بروز مکتب تحول آفرین سیاسی امام خمینی(ره) و اصول مکتب مادی و فروپاشی نظام فکری و سیاسی مارکسیست دو رخداد بسیار مهم و قابل ذکر است.
 
وی با اشاره به پیام 15 خرداد ماه گفت: این روز پیام احیاگری مکتب‌های آسمانی، ارزش‌های توحیدی و الهی بوده و جهنیان در پانزده خرداد اهمیت جایگاه آن را درک کرده‌اند.
 
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: بسیاری از اتفاقات چند دهه اخیر در دنیا و منطقه ناشی از چنین پیامی در 15 خرداد بوده است که دنیا در راستای حفظ منافع خود با ایده‌ها و تئوری‌های جدید در حال برنامه‌ریزی علیه چنین پیام‌های پرمحتوایی است.  
 
وی با بیان این که جامعه بشری به مسائل فرهنگی بیش از گذشته اهتمام دارد، تصریح کرد: تمامی مستکبران درصدد مبارزه فرهنگی با کشورهای مختلف هستند و اگر چنین مبارزه‌ای از سوی مردم و مسئولان درک نشود یک سونامی اتفاق می‌افتد و می‌توان از این مبارزه به عنوان یک فرصت استثنایی جهت پیشبرد اهداف و حقایق فرهنگی ناب بشری استفاده کرد که برای این امر نیازمند عقبه فرهنگی مبتنی بر اسلام، تشیع و حتی عقبه تاریخی 15 خرداد هستیم.
 
دبیر ستاد مرکزی حضرت امام خمینی(ره) ادامه داد: یکی از برنامه‌های اثرگذار به منظور درک پیام 15 خرداد ایجاد بستر مناسب برای شناساندن شخصیت ایشان در ستاد بزرگداشت بنیانگذار انقلاب است و باید گفت حضرت امام(ره) هیچ نیازی به چنین مراسم‌های باشکوهی نیست اما بشریت احتیاج به شناخت مکتب ایشان دارد.
 
وی به همکاری دولت‌های جمهوری اسلامی ایران طی 25 سال اخیر به منظور برگزاری مراسم بزرگداشت ایشان اشاره و تصریح کرد: دولت یازدهم که اکثریت آن‌ها از یاران و شاگردان حضرت امام خمینی(ره) بودند با همکاری‌های فراوان در حال برنامه‌ریزی به منظور برگزاری بزرگداشت 14 خرداد هستند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین انصاری به جزییات مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: مراسم از ساعت 9 صبح 14 خرداد در جوار مطهر حرم امام(ره) با حضور مردم، مسئولان و اقشار مختلف و با سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد که البته قبل از سخنرانی ایشان در جمع مردم و مسئولان یادگار امام خمینی(ره) سید حسن خمینی به ایراد سخنرانی می‌پردازد.
 
وی به سخنرانی رئیس‌جمهوری کشورمان به مناسبت 25 سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: در شب 14 خرداد حرم مطهر آماده حضور مردم و سخنرانی ریاست جمهوری محترم است که باید مقدمات استفاده از حضور وی را علی رغم مشکلاتی که در حرم داریم فراهم سازیم.
 
وی به کمیته‌های فرهنگی-اجتماعی، امنیتی و ترافیک و اجرایی و پشتیبانی ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) اشاره و تصریح کرد: چاپ و انتشار پوستر، تیزر در حوزه هنری، تولید بلیط های حمل و نقل هوایی و زمینی، تولید مستند پروانه مخصوص مهمانان خارجی در 5 قسمت، تولید مستند امام و جوانان، تولید مستندی از عملکرد ستاد طی 25 سال گذشته، مستندهایی از سیر مبارزاتی امام و انتشار اسناد ساواک، چاپ و انتشار 12 کتاب از آثار امام و 10 ویژه نامه،‌چاپ و انتشار و رونمایی از مجموعه گران سنگ موسوئه الامام خمینی، تالیفات فقهی، اصولی، اخلاقی، عرفانی، تفسیری امام در 50 جلد و انتشار مجموعه 17 جلد از اسناد ساواک که در آن یاران امام معرفی شده‌اند از جمله اقدامات فرهنگی اجتماعی است که در این ایام به مرحله اجرا می‌رسد.
 
وی گفت: گردهمایی بانوان با اعضای بیت امام(ره) در حسینیه جماران، نشست ویژه ورزشکاران با یادگار امام(ره)، نشست و همایش بزرگداشت شهید مصطفی خمینی از شش و هفتم خرداد ماه در زادگاه امام(ره)، همایش نیم روزه کمیته بانوان، همایش عرفان اسلامی در یازدهم خرداد با همکاری انجمن عرفان، همایش بزرگ جوانان در هفته جوانان با حضور یادگار امام، جشنواره بر آستان آفتاب از پنجم تا پانزده خرداد در برج میلاد، جشنواره عکس و پوستر، جشنواره سبک زندگی امام، فراخوان اصحاب فرهنگ و هنر، فراخوان فرهیختگان اهل قلم و بانوان و اردوهای زیارتی از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) است.
 
حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به حضور مهمانان خارجی در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: تمامی مهمانان از دهم خرداد ماه جهت حضور در مراسم به ایران عزیمت می‌کنند که در این میان می‌توان به کشورهایی هم چون ژاپن، عمان، قزاقستان، تاجیکستان، عربستان، هند، لبنان، افغانستان، تایلند، کویت، اندونزی، عربستان، ارمنستان، چین، عراق، مصر، مراکش، سوئد، انگلیس، ایتالیا، دانمارک، آمریکا و آفریقای جنوبی اشاره کرد.
 
وی به برنامه‌های کمیته اجرایی ستاد اشاره و تصریح کرد: وزیر کشور در ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) با تعیین جانشین و نماینده ویژه اقدامات ستاد را جهت برگزاری باشکوه مراسم دنبال می‌کند و البته سپاه پاسداران، بسیج مستضعفان همکاری‌های لازم را در جهت حمل و نقل مهمانان انجام می‌دهند.
 
وی گفت: تمامی زائران امام(ره) در طول مراسم در 14 خرداد از بیمه‌های کافی درمانی،‌حوادث امداد برخوردار می‌شوند و تفاهم نامه‌ای در این باره امضا کرده‌ایم که زائرانی که با برنامه در مراسم حضور می‌یابند تحت پوشش قرار گیرند.
 
حجت‌الاسلام انصاری گفت: ستاد گم شدگان، ستاد آبرسانی با مسئولیت سپاه، ستاد ایستگاه‌های مختلف صلواتی با مسئولیت وزارت کشور و همکاری‌های شهرداری در زمینه حمل و نقل، بهداشت و آبرسانی به مردم از جمله فعالان برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) هستند.
 
دبیر ستاد مرکزی امام خمینی(ره) در پایان خاطر نشان کرد: وزارت اطلاعات، اطلاعات دستگاه‌ها، بسیج، سپاه و نیروی انتظامی با وحدت رویه مشغول برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برقراری امنیت و ترافیک در روز 14 خرداد هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: