سرمایه‌گذاری مشترک بخش خصوصی ایران و روسیه در معدن طلای خاروانا
تاريخ : 21 / 3 / 1394برچسب:, | 12:11 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در حاشیه این دیدار که به منظور بررسی نحوه همکاری این دو شرکت در حوزه سرمایه‌گذاری مشترک با استان آذربایجان‌شرقی صورت گرفت، اظهار داشت: کشورهای همسایه دریافته‌اند که آذربایجان‌شرقی استانی امن و مستعد برای تجارت، سرمایه‌گذاری و مراودات اقتصادی است.
وی با اشاره به رفت و آمد هیئت‌های اقتصادی از کشورهای مختلف به تبریز و آذربایجان شرقی، گفت: مدیریت اجرایی استان هیچ محدودیتی برای حمایت از سرمایه‌گذاری ندارد و برای رفع موانع و مشکلات در این زمینه آماده است.
جبارزاده با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با شرکت‌های ترک و روس، خاطرنشان کرد: در این دیدار در خصوص مشارکت شرکتی از ترکیه در زمینه تولید و فراوری نفت کوره در پالایشگاه تبریز بحث شد که امیدواریم به نتایج قابل قبولی برسد.خبرگزاری فارس: سرمایه‌گذاری مشترک بخش خصوصی ایران و روسیه در معدن طلای خاروانا
وی از حضور یک شرکت روسی در استان برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن خبر داد و گفت: بخش معدن اولویت نخست سند تدبیر توسعه استان است و با توجه به وجود معادن غنی مس و طلا در استان، از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در این زمینه حمایت می‌کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: شرکت روسی با همکاری سرمایه‌گذاران ایرانی بر روی یک معدن طلا در منطقه ورزقان کار می‌کند که امیدواریم تا یک سال آینده شاهد استخراج و تولید محصول از این معدن باشیم.
وی افزود: در مذاکرات امروز آمادگی تولیدکنندگان استان برای تولید محصولات کشاورزی متناسب با استانداردهای کشور روسیه را نیز اعلام کردیم و تلاشمان این است که با برقراری ارتباطات مناسب زمینه حضور تجار ایرانی در بازار روسیه و کشورهای آسیای میانه را فراهم کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی هم در این دیدار از امضای تفاهم‌نامه بین شرکت ترک و پالایشگاه تبریز برای انتقال نفت کوره تولیدی این پالایشگاه و فراوری آن با سرمایه‌گذاری مشترک خبر داد.
حسین نجاتی همچنین از سرمایه‌گذاری مشترک بخش خصوصی ایران و روسیه در معدن طلای خاروانا خبر داد و گفت: تا امروز 30 میلیون دلار در این معدن سرمایه‌گذاری شده است که در صورت بهره‌برداری از آن 400 شغل جدید ایجاد می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: