مسجد جامع و مصلای شهر ورزقان به بهره‌برداری می‌رسد
تاريخ : 21 / 3 / 1394برچسب:, | 12:14 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی عصر امروز در حاشیه بازدید از روند کار مسجد جامع و مصلای شهر ورزقان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: عملیات اجرایی مصلا و مسجد جامع شهر ورزقان که در زلزله سال 91 به کلی تخریب شده بود به همت شهرداری تهران بلافاصله بعد از آن حادثه آغاز شد.خبرگزاری فارس: مسجد جامع و مصلای شهر ورزقان به بهره‌برداری می‌رسد

وی تاکید کرد: این مسجد و مصلا با نقش و نگار بی‌نظیر و معماری خاص در نظر گرفته شده‌اش که با پیشرفت 90 درصدی روبه‌روست، قرار است تا دوماه آینده با حضور شخصیت‌های کشوری و استانی افتتاح شود.

امام جمعه ورزقان گفت: با پایان کار عملیات ساخت این بنا، امید است در موقع مقرر بانک الله اکبر در مناره آن به گوش مردم این شهر طنین‌انداز شود.

مهدوی افزود: این مسجد در سه طبقه با زیربنای یک‌هزار و 800 متر مربع با دارا بودن دو باب کلاس آموزشی و دینی، یک واحد مسکونی مخصوص امام جماعت، سرویس‌های بهداشتی مجزا و آسانسور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: طبقه اول این مکان برای اقامه نماز جمعه و جماعت همچنین مراسم دینی، فرهنگی و مذهبی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

امام جمعه ورزقان تصریح کرد: طبقه دوم نیز ویژه بانوان بوده و طبقه سوم قسمت اداری خواهد بود.

وی ادامه داد: این پروژه با اعتبار پیش‌بینی شده بالغ بر 25 میلیارد ریال به اتمام می‌رسد.

در زلزله 21 مرداد 91 ورزقان، 90 مسجد در این شهرستان آسیب جدی دید که یک سوم آن توسط مجلس خبرگان رهبری، شورای قم، بنیاد برکت و خیران بازسازی شده و بقیه باقی مانده هم اکنون چشم انتظار اقدام مسئولان و خیران است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: