گزارش عملکرد شورای اسلامی و شهرداری خاروانا در شب بیست و سوم ماه رمضان 1436 قمری

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

خاروانا دیارئمئز: در روز پنج شنبه مورخ 94/04/18 بعد از نماز مغرب و عشاء مراسمی تحت عنوان گزارش عملکرد یکساله شورا و شهرداری برگزار شد. در این مراسم که با حضور جمع کثیری از اهالی شهر خاروانا و برخی مسئولین ادارات برگزار شد، ابتدا شهردار محترم در خصوص فعالیت های یک سال گذشته شهرداری و برنامه های آتی ایراد سخنرانی فرمودند. ایشان اظهار داشتند که بودجه سال 1393 شهرداری خاروانا 8400 میلیون ریال بوده است که با تلاش اعضای محترم شورای شهر و شهرداری این اعتبار بودجه با مبلغ  14000 میلیون ریال به تحقق رسید که از این اعتبار، مبلغ 1700 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و الباقی از محل اعتبارات داخلی می باشد یعنی بیش از 200 درصد تحقق بودجه در سال 1393 را در شهرداری خاروانا شاهد بودیم که با تلاش کارکنان شهرداری و مساعدت های سازمان تحقق یافته است.

 

شهردار خاروانا سپس به تشریح پروژه های اجرا شده پرداختند که در اینجا فهرستی از پروژه ها ارائه می گردد:

 

1- جدولگذاری خیابان های ارس، کامتال، متی کندی، کوچه امام2، و ... در حدود 2 کیلومتر.

 

2- تملک و تعریض املاک واقع در طرح در نقاط مختلف سطح شهر خاروانا.

 

3- ممیزی املاک خاروانا.

 

4- بازنگری و مطالعه طرح هادی که همچنان ادامه دارد.

 

5- چراغانی و نهالکاری آرامستان های شهر.

 

6- آسفالت خیابانهای سطح شهر به طول 2 کیلومتر و سطح 18000 متر مربع با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال که بدلیل نا مساعد بودن شرایط جوی در سال 93، امسال اجرا گردید.

 

7- بازسازی آلاچیق های پارک مسافر.

 

8- رنگکاری جداول.

 

9- خرید خودروی جمع آوری مکانیزه و حمل زباله با اعتباری 1130 میلیون ریال و خرید سطل های زباله گالوانیزه با اعتباری بالغ بر 320 میلیون ریال.

 

 

ایشان در ادامه خبر از برنامه های آتی شهرداری داد که در ادامه به فهرستی از این پروژه ها اشاره می گردد:

 

1- اجرای نقشه بهنگام شهر و دریافت و تخصیص کدپستی.

 

2- تعریض کوچه های امام 2 در فاز دوم و امام 1 و  کوچه حاج سید حسین آقا.

 

3- خرید یکدستگاه لودر.

 

4- اجرای پروژه استخر سرپوشیده.

 

5- فنس کشی محل زباله گاه.

 

6- خرید قیر با هماهنگی اداره راه و شهرسازی شهرستان و آسفالت کلیه معابر خاکی شهر.

 

7- زیباسازی سطح شهر.

 

شهردار خاروانا در پایان اظهار داشتند که شهرداری برای مردم و مردم برای شهرداری است لذا از عموم همشهریان عزیز خواهشمند است در حفظ و نگهداری اموال شهرداری کوشا باشند و با پرداخت به موقع عوارض مربوط به شهرداری، این نهاد نیمه دولتی را هرچه بیشتر در زیباسازی شهر یاری نمایند. ایشان در تکمیل سخنان خود از مردم درخواست خودیاری نمودند تا در تعریض کوچه ها با اعلام و رضایت خود شهروندان، بهتر و بیشتر بتوانند خدمت رسانی نمایند. در آخر از کلیه همشهریان عزیز که در جهت تنظیف سطح شهر و عمران و آبادانی شهرمان تلاش می کنند تقدیر و تشکر گردید و تأکید گردید تا از شهرداری در حد توان آن و در قالب بودجه انتظار داشته باشند.

 

 

در ادامه جناب آقای ولیان رئیس محترم شورای اسلامی شهر ایراد سخنرانی نمودند و از فعالیت های شورای شهر در طی یک سال گذشته گزارش ارائه نمودند. ایشان با اشاره به اینکه شورای دوره چهارم از بدو شروع با دغدغه شهرستان شدن مواجه بوده است، گزارش تلاش های خود و همکارانشان را با اقدامات صورت گرفته در این خصوص شروع کردند. به گفته ایشان نظر به محدودیت جمعیتی بخش خاروانا جهت شهرستان شدن، به دنبال امتیازات مرزی بودن هستند که کلیه اسناد و مدارک مربوط به مرزی بودن خاروانا به مسئولین ذیربط ارائه شده است و با قول مساعد معاون محترم وزیر کشور این مسئله رو به خبرهای خوش نهاده است.

 

در ادامه از اقدامات صورت گرفته در خصوص پیگیری مسائل شبکه بهداشت گزارش ارائه نمودند و اظهار داشتند که با پیگیریهای مکاتبه ای و حضوری نسبت به راه اندازی مطب دندانپزشکی و راه اندازی دستگاه سلکانتر( آزمایش ازدواج) اقدام شده است. در نهایت از آقای دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تقدیر و تشکر نمودند.

 

 

در ادامه اقدامات صورت گرفته توسط اعضای محترم شورای شهر در برخی حوزه ها به صورت فهرست وار ارائه گردید:

 

1- پیگیری مسائل مربوط به شهرداری از سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور.

 

2- پیگیری راه اندازی مجدد پروژه سد حاجیلار( قره قیه) با اعتبار 200 میلیارد ریالی و پمپاژ آب آن به مناطق کشاورزی خاروانا با توجه به اینکه از نظر ایشان عامل پیشرفت منطقه بخش کشاورزی می باشد و این بخش با مشکل کم آبی مواجه است و این مسئله از این طریق مرتفع می گردد.

 

3- پیگیری مسائل ارتباطی شهر و روستاهای تابعه آن در شورای اداری و برنامه ریزی شهرستان و جذب بیش از 3500 میلیون ریال اعتبار جهت بازسازی جاده خاروانا- ورزقان.

 

4- پیگیری تخصیص اعتبار از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده پرداختی از شرکتهای مستقر در مس سونگون  به خاروانا.

 

5- پیگیری تسطیح راه ییلاقی خاروانا با همکاری آقای علیزاده.

 

6- تلاش در جهت جذب سرمایه گذاران در شهر خاروانا با توجه به مذاکرات و توافقات اولیه بدست آمده، امیدواری زیادی در ایجاد کارخانه ها و اشتغالزایی جوانا میرود.

 

7- پیگیری های لازم و به موقع در جهت استقرار اداره ثبت احوال در شهر خاروانا به صورت سه روز در هفته.

 

در نهایت از کلیه پرسنل خدوم و زحمت کش شهرداری و کلیه همشریان ارجمند تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

در پایان آقای یحیی علیزاده با حضور در تریبون مسجد  از کلیه اعضای محترم شورای شهر و کارکنان شهرداری به نیابت از مردم آگاه و قدر شناس خاروانا تقدیر و تشکر نمودند و اظهار داشتند که مردم خاروانا همواره با مسئولیت در صحنه های مختلف حضور داشته اند و همچنان حضور دارند. ایشان در ادامه با اشاره به وحدت مردم خاروانا، این خصیصه ی ذاتی مردم این شهر، بر محکم نمودن این وحدت اشاره کرده و توصیه کردند تا در این شرایط حساس منطقه از تبدیل شدن به حیات خلوت دیگران و سودجویان اجتناب نمایند. ایشان در ادامه توصیه کردند که با بهره گیری از اذهان روشنفکر و شعور تحصیل کردگان خود از امکانات موجود در شهرستان و جذب آنها در جهت خدمت رسانی به مردم خاروانا نهایت استفاده را داشته باشیم. در نهایت ایشان اظهار داشتند که ما موظف به اجرای قانون بوده و گوش به فرمان رهبری هستیم.

 



نظرات شما عزیزان:

ورزقان نیوز(تحلیل اخبار انتخابات اسفند94 ورزقان)
ساعت16:52---21 تير 1394
با خبر مبرهای داغ و تیرماهی ورزقان در خدمتتان عزیزان هستیم[گل]

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: