کاهش کلر زنی آب شرب روستایی شهرستان قابل قبول نیست
تاريخ : 21 / 4 / 1394برچسب:, | 12:51 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

به گزارش آوای ورزقان، علی وفادار امروز شنبه در جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ورزقان اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی در سال‌های اخیر و برای حفظ منابع آبی مورد نیاز آیندگان باید سیستم‌های نوین آبیاری جایگزین روش‌های فعلی شوند.

 

وی از هدر رفت نزدیک به ۴۰ درصدی آب شرب شهرستان به علت فرسودگی شبکه آب خبر داد و گفت: برای اصلاح و گسترش شبکه آب شهرستان ۱۰ میلیارد اعتبار نیاز است.

 

فرماندار ورزقان با انتقاد از کلر زنی آب شرب روستایی بیان داشت: در سال ۹۳ میزان مطلوبیت کلر باقی مانده از آب ۶۸ درصد بود که متأسفانه این رقم در سه ماهه اول امسال به ۴۶ و نیم درصد کاهش یافته است و هشدار جدی برای احتمال شیوع بیمارهای منتقله از آب می‌باشد.

 

وی افزود: در این شهرستان ۱۶۳روستا وجود دارد که از این تعداد، ۳۹ درصد روستاها با دارا بودن جمعیت ۶۵ درصد جمعیت شهرستان، تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند.
وفادار تصریح کرد: این نرخ پایین و غیرقابل قبول است و باید اهالی روستاها برای رعایت بهداشت عمومی در جهت تحت پوشش قرار گرفتن روستاها همکاری لازم را داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیماری‌های مشترک انسان و حیوان خواستار جمع آوری فضولات حیوانی از سطح روستاها شد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: