از 1+5 بیشتر بدانیم
تاريخ : 24 / 4 / 1394برچسب:, | 1:7 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

از 1+5 بیشتر بدانیم

باید به‌یاد داشته باشیم که گروه کشورهای موسوم به 1+5 با استفاده ازتمام پتانسیل و توان رسانه‌ای، تبلیغی، اقتصادی و سیاسی خویش، سعی در القای شکست ایران در این روند را دارند. این همان روشی است که همواره از سوی غرب با هدف ایجاد اختلال درروند تصمیم‌گیری و دیپلماسی کشورمان انجام می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل فرهنگ نیوز: هشتمین دور از مذاکرات هسته‌ای با محوریت موضوع فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، درحالی در آلماتی پایتخت قزاقستان انجام شد که این بار دو طرف گفتگو، ضمن ابراز امیدواری به روند مذاکرات، نظرات امیدوارانه‌ای درمورد آینده این موضوع بیان کردند.

اگر چه طی برگزاری مذاکراتی ایران و گروه 1+5، همواره موضوعات تنش‌زا در صدر اخبار قرار می‌گیرند این بار رفتار غربی‌ها نشان داد که مانند قبل، ولعی برای ایجاد تنش ندارند. البته باید به‌خاطر داشته باشیم ماهیت این گروه خصوصاً کشورهای غربی آن و نحوه برخوردشان با تلاش‌های برحق ایران در جهت دستیابی به انرژی ِصلح‌آمیز هسته‌ای همواره خارج از دایره انصاف است.

گروه 1+5 از کجا آمده است؟

برای آنکه بدانیم گروه 1+5 چیست و از کجا آمده است، بهتر است سری به تعاریف مطرح شده از سوی سایت‌های مورد تأیید غربی‌ها بزنیم. د رتعریف آنها که از سوی بعضی سایت‌های داخلی نیز بازنشر شده، می‌خوانیم:

«گروه پنج به علاوه یک (G 5 +1) میانجیان بین‌المللی حل مسأله هسته‌ای ایران هستند

گروه پنج به علاوه یک، از 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه) و آلمان تشکیل شده و هدف آن هماهنگ کردن واکنش جهانی نسبت به برنامه‌های هسته‌ای ایران است.

دلیل نامگذاری به صورت 1+5 حضور پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه آلمان است و کار این گروه گرفتن تصمیم در مورد عملکرد هسته‌ای ایران می‌باشد.»

البته اینکه به‌گروه مذکور، اصطلاح «میانجیان بین‌المللی» را نسبت بدهیم، امری عجیب و نشأت گرفته از غرور و خودخواهی موجود در اعضای دایم شورای امنیت و کشورهای غربی است. غروری که سبب شده است خود را نماینده همه مردم دنیا دانسته و برای خود، حق« وتو» قطعنامه‌های سازمان ملل را قایل شوند.

مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب در سال2003 آغاز شد. د رآن زمان سه کشور انگلستان و فرانسه و آلمان، پیشنهاد ارایه شده از سوی کشورمان را بررسی کردند و نهایتاً طی سال 2006 میلادی، با پیوستن روسیه، آمریکا و چین، گروه 1+5 نیز تشکیل شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: