چرا فراورده های خام مس سونگون ورزقان به کرمان می رود
تاريخ : 22 / 5 / 1394برچسب:, | 11:28 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نماینده مقام معظم رهبری از انتقال فراورده های خام معدنی از آذربایجان شرقی به دیگر استان ها انتقاد کردبه گزارش خبرنگار نصرنیوز، ایت الله محسن مجتهد شبستری در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در آذربایجان شرقی گفت: چرا باید مواد خام استخراجی مس سونگون از استان خارج شده و در کرمان به بهره‌برداری برسد؟ جوانان ما باید از منابعی که متعلق به آنها است بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر تسریع در تکمیل فازهای ذوب و فراوری مجتمع مس سونگون، گفت: باید در جامعه فرهنگ کار به عنوان یک ارزش شناخته شود. صنعت و کار ریشه توسعه و بالاندگی جامعه است و به فرموده امام علی(ع) صدای چرخ ریسندگی صنعتگران به همراه صدای پای مجاهدین و قلم نویسندگان به عرش اعلی می‌رسد و خداوند صاحبان پیشه و صنعتگران را بسیار دوست می‌دارد.

آیت الله شبستری در ادامه به انتقاد از عدم ثبات قیمت ها در بازار پرداخت و گفت: از دیگر مشکلات اقتصادی مردم نبود ثبات در بازار قیمت‌ها است و در این مورد دولت باید کالاها را  نرخ‌گذاری و کنترل کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اگر به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و حمایت واقعی از تولید داخل عمل نکنیم حتی اگر همه تحریم‌ها هم برداشته شود مشکلات اقتصادی ما به قوت خود باقی خواهد بود.

وی با بیان اینکه هنوز مرکب توافق خشک نشده آمریکائی‌ها می‌گویند گزینه‌های نظامی هنوز روی میز هستند، افزود: در شرایط تحریم‌ها هم ما پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های نظامی، فناوری نانو و فناوری‌های هسته‌ای داشته‌ایم؛ بنابراین نباید تحریم‌ها را علت تامه مشکلات اقتصادی بدانیم اگرچه بی‌تاثیر نیز نبوده‌اند.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به پیشرفت سریع کشورهایی مانند چین و ژاپن، گفت: مگر ما از نظر استعداد و ظرفیت‌ها از کشورهایی مثل ژاپن و چین چیزی کم داریم؟ برای اینکه کشور توسعه پیدا کند باید فرهنگ کار و تلاش و تن دادن به کارهای سخت در این کشور نهادینه شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: