بهره‌برداری از سد «حاجیلار» خاروانا با یک هزار میلیارد ریال اعتبار
تاريخ : 17 / 7 / 1394برچسب:, | 17:13 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

فرماندار شهرستان ورزقان خبر داد:

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ورزقان گفت: سد «حاجیلار» با اختصاص 300 میلیارد ریال از محل ساماندهی رودخانه‌های مرزی در حال تکمیل بوده و در 2 سال آینده با جمع اعتبار 1000 میلیارد ریال هزینه شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، علی وفادار در مراسم روز روستا با تأکید بر ایجاد اشتغال برای جوانان و ارتقای خدمات عمومی برای مردم روستانشین اظهار داشت: برای جلوگیری از بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه و توسعه کشور باید به روستاها توجه کرد تا با جلوگیری از مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها مشکلات در حاشیه‌نشین‌ها به حداقل کاهش یابد.

به گفته وی، نباید تبعیضی در ارائه خدمات و ایجاد امکانات در شهر و روستا وجود داشته باشد و زمینه تولید ثروت در روستاها فراهم شود تا مشکلاتی نظیر کمبود درآمد و بیکاری باعث مهاجرت از روستاها به شهرها نشود.

فرماندار ورزقان در ادامه به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاها و روستانشینان اشاره و تلاش دولت یازدهم در زمینه بهبود توان مالی و افزایش قدرت خرید مردم بخصوص اقشار ضعیف را بسیار مناسب دانست و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال 1395 روستای بالای 20 خانوار فاقد گاز و آب شرب سالم و بهداشتی نخواهیم داشت .

وی با اشاره به تحولات عظیم در حوزه بهداشت و درمان در دولت تدبیر و امید و اجرای طرح‌های نظام سلامت و پزشک خانواده را از جمله طرح‌های موفق ارزیابی و بر تأثیر آن بر زندگی مردم بخصوص روستائیان تأکید کرد.

وفادار وضعیت شهرستان در زمینه راه‌های ارتباطی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در شهرستان ورزقان بیش از 85 درصد جمعیت شهرستان از راه ارتباطی آسفالته برخوردارند و 70 در صد راه‌های روستایی شهرستان آسفالت است.

وفادار در ادامه به وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان در حوزه‌های مختلف گازرسانی، حوزه راه، و بحث سد «حاجیلارچای» اشاره و اعلام کرد: سد «حاجیلار» با اختصاص 300 میلیارد ریال از محل ساماندهی رودخانه‌های مرزی در حال تکمیل بوده و طی 2 سال آینده با جمع اعتبار 1000 میلیارد ریال هزینه شده به بهره‌برداری خواهد رسید که این امر نویدی برای کشاورزان منطقه است.

وی خدمات ارائه شده به روستاها توسط دهیاران و بنیاد مسکن را بسیار خوب توصیف و از همکاری و همیاری مردم در سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی تقدیر کرد.

وفادار از از رفع مشکل آنتن دهی گوشی‌های تلفن همراه تا آخر امسال در شهرستان خبر داد.

محمد عبدالهی بخشدار خاروانا نیز با اشاره به استعدادهای روستائیان در بسیاری از زمینه‌ها و طبیعت بکر و زیبای روستاهای بخش خاروانای شهرستان ورزقان افزود: به دلیل توسعه روستاها در سال‌های اخیر اکنون شاهد مهاجرت معکوس به روستاها این منطقه هستیم.

وی از گازرسانی به 18 روستای بخش خاروانا در کمتر از یک سال آینده و مطالعه طرح‌های هادی هفت روستا خبر داد و از آب و فاضلاب روستایی شهرستان خواستار تحت پوشش قرار دادن کلیه روستاهای این بخش در زمینه آب شرب روستایی شد.

در پایان این مراسم از دهیاران و کلیه مسئولان و کارشناسان فعال در زمینه خدمت رسانی به روستائیان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: