مراسم استقبال از پرچم متبرک حرم رضوی (اهدایی به هیئت عزاداران حسین بن علی ع) فردا در خاروانا برگزار

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی خاروانا نیوز: هیئت حسین بن علی (ع) شهر خاروانا یکی از بزرگترین و منسجم ترین هیئت های مذهبی و عزاداری در سطح منطقه دیزمار و حتی قره داغ محسوب می شود. این هیئت که با تلاش و کوشش پیش کسوتان و پیرغلامان شهر تاریخی و فرهنگی خاروانا تاسیس و رشد نموده است، هم اکنون نیز دارای هیئت امنای جوان و فعال بوده و به شکل امنایی اداره می شود.

چند سال پیش یک تصمیم مهم و قابل ستایش در هیئت امنا گرفته شد و آن سفر دسته ای از عزاداران هیئت به مشهد مقدس و عزاداری در حرم مطهر رضوی در ایام اربعین حسینی بود. در راستای این تصمیم و حدود شش سال پیش، اولین بار عده ای از اعضای هیئت حسین بن علی ع شهر خاروانا چند روز مانده به اربعین حسینی به مشهد الرضا مسافرت نموده و در جوار بارگاه امام رضا (ع) به عزاداری پرداختند. استمرار این موضوع و تکرار آن در سالهای بعد و از سوی دیگر نظم و انسجام خاص و مثال زدنی دسته عزاداری شهر خاروانا در حرم رضوی، باعث شد تا این هیئت به عنوان یکی از هیئت های نمونه از سوی آستان قدس رضوی انتخاب گردد. حال که در آستانه ایام ماه محرم قرار داریم، و مقرر شده امسال نیز به عنوان ششمین دوره دسته ای از هیئت حسین بن علی ع خاروانا به مشهد مسافرت نمایند، آستان قدس رضوی پرچم مقدس حرم رضوی را به این هیئت اهدا نموده است که فردا سه شنبه 21 مهرماه به خاروانا خواهد رسید.

هیئت امنای حسینیه در اقدامی شایسته و قابل تقدیر، مراسمی را جهت استقبال از پرچم متبرک حرم منور رضوی تدارک دیده است که روز سه شنبه از ساعت 4 بعد از ظهر آغاز خواهد شد. این مراسم که یکی از بزرگترین مراسمات معنوی و عرفانی برگزار شده از سوی هیئت محسوب می شود، با حضور شهروندان و اهالی شهر و منطقه خاروانا پربارتر و عارفانه تر نیز خواهد شد. لذا در این راستا، مسئولین هیئت از عموم اهالی و شهروندان جهت شرکت در این مراسم معنوی دعوت به عمل آورده اند. امیدواریم با حضور حداکثری همشهریان، شاهد برگزاری یکی از بهترین مراسمات معنوی در منطقه باشیم.

لازم به توضیح است که روحیه والای مردم خاروانا به‌ویژه جوانان در ابراز عشق و ارادت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) و اهل‌بیت (ع) مثال‌زدنی است و این موضوع باعث شده عزاداری های صورت گرفته از سوی یگانه هیئت عزاداران خاروانا، در منطقه و استان آوازه ای درخور کسب نماید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: