واکنش نمایندگان تبریز به برنامه روز جمعه فیتیله‌ و توهین به ترک‌زبانان

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو توهین آشکار صداوسیما در برنامه روز جمعه فیتیله‌ به ترک‌زبانان را محکوم کرد.

به گزارش صدای میانه ، مسعود پزشکیان، با انتشار مطلبی در پایگاه اطلاع رسانی خود عنوان کرد: 

اینجانب بعنوان نماینده مردم آذربایجان در مجلس شورای اسلامی، این توهین آشکار صداوسیما در برنامه روز جمعه فیتیله‌ به ترک‌زبانان را به شدت محکوم می‌کنم.

روز جمعه 15 آبان بار دیگر شاهد توهین آشکار برنامه‌سازان سازمان صدا و سیما به قومیت‌ها بودیم و برای چندمین بار متوالی با تمسخر قوم ترک، صدا و سیما توهین به یک قوم را با برنامه طنز به عمد و یا به سهو اشتباه گرفت.

اقدام ناصحیح صورت گرفته در برنامه «فیتیله‌ها» که در روز جمعه از آنتن شبکه دوم سیما یا با برنامه‌ریزی و یا با عدم دقت عده‌ای خاص به روی آنتن رفت. این بار هر توجیهی در این خصوص با هیچ منطقی قابل قبول نخواهد بود.

پزشکیان در این زمینه گفت: «اینجانب بعنوان نماینده مردم آذربایجان در مجلس شورای اسلامی، این توهین آشکار صداوسیما در برنامه روز جمعه فیتیله‌ها به ترک‌زبانان را به شدت محکوم می‌کنم و از مسئولین صداوسیما انتظار دارم که ضمن عذرخواهی از ملت شریف ایران بخصوص مردم غیور آذربایجان، با عوامل و سازندگان این مجموعه برخورد لازم صورت گیرد و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از این حرکات تفرقه‌انگیز و تنش‌زا در بین اقوام ایرانی انجام پذیرد.»

نماینده مردم تبریز اظهار داشت: توهین به مردمی که سال‌های سال در راستای وحدت ملی قدم برداشته و در دوران حساس و سخت مشروطه و طاغوت زیر پرچم روس و انگلیس نرفتند، به هیچ‌وجه قابل اغماض نیست.

محمد اسماعیل سعیدی در خصوص توهین برنامه فتیله به قومیت‌ها و مردم آذربایجان گفت: در پشت صحنه اجرای اخیر و توهین آمیز صدا و سیما نسبت به مردم آذربایجان دست عمد وجود دارد.

وی افزود: بالاترین مقام صدا و سیما باید سریعا عذرخواهی کرده و باید با تهیه‌کنندگان و مجریان این برنامه برخورد جدی شود.

سعیدی اظهار داشت: تهیه‌کنندگان و مجریان برنامه فتیله به امر رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم ایجاد شکاف در بین قومیت‌ها پشت کرده و موجبات ناراحتی مردم آذربایجان را فراهم کردند. این درحالی است که یکی از اهداف دشمن تحریک قومیت‌هاست.

وی افزود: توهین به مردمی که سال‌های سال در راستای وحدت ملی قدم برداشته و در دوران حساس و سخت مشروطه و طاغوت زیر پرچم روس و انگلیس نرفتند، به هیچ وجه قابل اغماض نیست

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: رئیس و مسئولین صداوسیما ضمن عذرخواهی از مردم شریف آذربایجان باید پشت پرده‌های این جریان را شناسایی کرده و علت چنین توهینی را برای مردم توضیح دهند. زیرا که توهین به مردم آذربایجان توهین به کل مردم ایران است.

وی گفت: قدم برداشتن برخلاف توصیه‌های موکد رهبر معظم انقلاب در دستگاهی که با عنوان رسانه ملی فعالیت می‌کند دور از شان یک دستگاه فرهنگی است.

ضرورت برخورد جدی با توهین کنندگان به آذربایجان در برنامه شبکه 2 صدا و سیما

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و عضو هیات رئیسه مجلس گفت: پیرو برنامه موهن اخیر صدا و سیما و تماس و اعتراضی که با جناب آقای موسوی قائم مقام صدا و سیما داشتم، ایشان قول پیگیری جدی موضوع و برخورد قاطع با عوامل برنامه را دادند که به زودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: واقعا جای تاسف عمیق است که چرا با جایگاه، شخصیت، عواطف و احساسات مردم عزیز آذربایجان این‌گونه بازی می‌شود.

فرهنگی خاطرنشان کرد: مسئولان استانی و کشوری نیز به طور جد پیگیر موضوع هستند و فردا صبح نیز در تهران جلسه‌ای برای رسیدگی به این موضوع در عالی‌ترین سطح تشکیل خواهد شد.

برچیدن تفکر توهین در صدا و سیما

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس نیز ضمن محکوم کردن توهین در برنامه فیتیله به آذری‌زبانان گفت: صدا و سیما نسبت به جبران احساسات و عواطف جریحه‌دار شده مردم آذربایجان تدبیر شایسته از خود نشان دهد.

وی اظهار داشت: صدا و سیما و در راس آن آقای سرافراز نباید به افراد فرصت‌طلب اجازه دهد به مردم سرافراز ایران توهین شود

رضا رحمانی افزود: اینکه عده‌ای با پول بیت‌المال بنشینند و علیه مردم پرافتخار آذربایجان که به فرموده رهبر معظم انقلاب سر ایران است، سناریو بنویسند و در اوج جسارت آن را به آنتن رسانه ملی ببرند و احساسات مردم را جریحه‌دار کنند غلط است.

وی افزود: از سال‌ها پیش فضایی در صدا و سیما بوده که افرادی مغرض و از نفوذی‌های دشمن ملت یکپارچه ایران، به عمد و یا به سهو، برنامه‌ها و سریال‌هایی را ساخته و در قالب دیالوگ‌ها به زبان‌ها و شخصیت‌های اقوام مختلفی چون ترک، لر و غیره منتسب می‌کردند و بارها نیز نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان داده و خواستار برچیده شدن چنین تفکری در رسانه ملی شده‌ایم ولی باز شاهدیم در یک برنامه تلویزیونی با احساسات مردم آذربایجان بازی می‌شود.

نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو در مجلس عنوان کرد: کسانی که در قالب برنامه‌های تلویزیونی به اقوام مختلف توهین کرده و سناریو می‌نویسند مطالعه کمی نسبت به پیشینه اقوام دارند که پذیرفته هیچ اندیشه مدیریتی نیست.

رحمانی ادامه داد: ما نمایندگان مردم آذری زبان انتظار داریم هرچه سریع‌تر عوامل هتک حرمت در برنامه فیتیله و به ویژه شخص آقای سرافراز از ملت یکپارچه و متحد ایران و به ویژه ترک‌زبانان عذرخواهی کرده و نسبت به جبران احساسات جریحه‌دار شده مردم اقدام و تدبیر شایسته از خود نشان دهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: